یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

با مشارکت بانک و اعتبارات دولتی؛

عملیات احداث کتابخانه عمومی در سلطان‌شهر فارس آغاز شد

کلنگ زنی کتابخانه سلطان شهر

کلنگ ساخت کتابخانه عمومی در شهر فاقدکتابخانه سلطان شهر خرامه به متراژ ۲۲۰ متر مربع به زمین خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، عملیات احداث کتابخانه سلطان شهرستان در بخش کربال شهرستان خرامه با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس؛ عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان‌های خرامه، کوار، سروستان در مجلس شورای اسلامی؛ چنگیز مروج، قائم مقام مدیرعامل بانک سینا؛ کرم الله رنجبر، فرماندار شهرستان، محمد صادق زارع خیر زمین کتابخانه شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این آیین با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه از مصوبه های انجمن استان است، عنوان کرد: تاکنون پیگیری های بسیاری برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان انجام شده که خوشبختانه در شهر سلطان شهر با همکاری بانک سینا کتابخانه ایجاد خواهد شد.

فیروزی اضافه کرد: امسال، علاوه بر کلنگ زنی کتابخانه شهر سلطان شهر، پیگیر جذب اعتبار و اتمام پروژه یکی دیگر از شهرهای فاقد کتابخانه شهرستان خرامه هستیم که ان شاءالله ساختمان کتابخانه شهر معزآباد جابری تکمیل شود و به بهره برداری رسد.

وی ضمن قدردانی از همراهی بانک سینا و محمد صادق زارع نیک اندیش که زمین کتابخانه را اهدا کرده است، گفت: بانک سینا در حوزه مسئولیت های اجتماعی فعال است. انتظار می رود بانک سینا در اتمام پروژه مشارکت بیشتری با اداره کتابخانه های عمومی فارس داشته باشد تا هر چه سریعتر بتوانیم پروژه را تکمیل و شاهد افتتاح کتابخانه باشیم.

چنگیز مروج، قائم مقام مدیرعامل بانک سینا در مراسم کلنگ زنی احداث کتابخانه شهر سلطان شهر با تأکید بر اینکه بانک سینا در مسئولیت های اجتماعی فعالیت های زیادی داشته، گفت: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک، مردم مدار و انسان محورند و این بانک کاملا مردمی است. بانک سینا در راستای عمل به وظایف ومسئولیت های اجتماعی و در امر کمک به بهداشت و درمان و مدرسه و طرح های روستایی فعال و پیشتاز است.

معاون بانک سینا از برنامه ریزی برای این پروژه خبرداد و گفت: اعتبار مشارکت در ساخت این کتابخانه ۵میلیارد ریال برآورد شده و با این اعتبار در نظر گرفته شده در احداث کتابخانه با اداره کل کتابخانه های عمومی فارس مشارکت و همکاری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان چه در بخش خصوصی و چه دولتی باید خادم مردم باشند و بانک سینا امروز این افتخار را دارد که در کنار بخش دولتی برای مردم فارس تلاش می کند.

رحیمی مظفری نماینده مجلس نیز در این مراسم گفت: جوامع با انسان‌های خلاق، فعال و توانمند توسعه می‌یابد و کتابخوانی یکی از رویکردهای مهم در رشد و بالندگی یک‌ جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کتابخوانی در کشور یادآور شد: در بحث توسعه اجتماعی کشورها و ملت‌ها بحث توسعه فرهنگی به‌عنوان کانون و محور توسعه مطرح است و در حوزه توسعه فرهنگی حوزه نشر کتاب نقش محوری دارد.

رحیمی گفت: امروز شاهد کلنگ زنی پروژه بسیار مهم ساخت کتابخانه در شهر سلطان شهر هستیم. این کتابخانه به طور قطع در توسعه این بخش وشهر بسیار موثر خواهد بود.

فرماندار خرامه نیز در این برنامه گفت: این اقدام شایسته و بایسته می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد تا علاوه بر کار اقتصادی به حوزه ترویج فرهنگ به ویژه ساخت کتابخانه ورود کنند.

کرم الله رنجبر با بیان اینکه ساخت کتابخانه با پیگیری بسیار مسئولان شهر دنبال شد، اضافه کرد: بخش کربال و شهر خرامه جوانان نخبه بسیاری دارد و ساخت کتابخانه استاندارد نیاز مردم این بخش بود. امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

گفتنی است زمین کتابخانه شهر سلطان شهر مرکز بخش کربال به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع توسط محمد صادق زارع به اداره کل کتابخانه های عمومی فارس واگذار شده است و این کتابخانه در متراژ ۲۲۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

عملیات احداث کتابخانه عمومی در سلطان‌شهر فارس آغاز شد

عملیات احداث کتابخانه عمومی در سلطان‌شهر فارس آغاز شد

عملیات احداث کتابخانه عمومی در سلطان‌شهر فارس آغاز شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 4 =