شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

به مناسبت گرامیداشت شهدای محور مقاومت برگزار شد؛

عصر شعر سراسری شهید القدس

عصر شعر

به مناسبت گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی عصر شعر شهید القدس با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، مراسم گرامیداشت شهدای والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی، فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت در قالب عصر شعر شهید القدس با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و ادب خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی برگزار شد.

محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در این نشست گفت: جامعه ایران اسلامی یک تنه برای عزیزان ما در فلسطین و غزه سوگوار است. اگر شما نمودار شهادت این روز غزه را ببینید، بیشتر کودکان و زنان شهید شدند و باید سوال کرد به کدامین گناه شهید می شوند.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: همان طور که حاج قاسم عزیز گفتند، امروز پیچیده ترین و حساس‌ترین دوره فلسطین است. فلسطین خدمت مقدم ما و همه جهان اسلام است.

حاجی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با این ابتکار همه شاعران برگزیده کشور را دورهم آورد تا جنایات این رژیم را که فقط کشتار مردم نیست، بلکه تا کنون سه کتابخانه توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده، را محکوم کنند؛ کتابخانه‌ هایی که مورد استفاده زنان و کودکان آن منطقه بود و این نشان دهنده آن است که تنها به دنبال نابودی مردم آن منطقه نیستند بلکه فرهنگ مقاومت را می‌خواهند محو کنند؛ چون تمام آثار مردم آن منطقه که برای پرورش نسل آینده لازم است در کتابخانه ها موجود بوده است.

وی بیان داشت: این محافل شعر زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: این برنامه اولین واکنش فرهنگی به شهادت سید رضی موسوی است و ما در کتابخانه های عمومی همواره تلاش کردیم تا فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را ترویج دهیم و این کار را با نام گذاری کتابخانه و سالن های مطالعه به نام شهدا نشان داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی در خراسان جنوبی یکی از منسجم ترین شبکه ها فرهنگی استان و کتابداران به عنوان سربازان جبهه فرهنگی در حال خدمت به مردم هستند. با افتخار می توان گفت مردم استان در میزان عضویت در کتابخانه ها جایگاه دوم کشور را دارند که نشان دهنده کتابخوان بودن هم استانی های عزیزمان است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 2 =