جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار دبیرکل نهاد مطرح کرد؛

کتابخانه‌ها دلیل اصالت تاریخی این کشور و ملت هستند

دیدار دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نماینده ولی فقیه در استان گلستان

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار دبیرکل نهاد گفت: کتابخانه‌ها دلیل اصالت تاریخی و ریشه داشتن این کشور و ملت هستند و باید در تقویت آن کوشا باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد عصر چهارشنبه ۲۰ دی ماه در سفر استانی خود به گلستان که با هدف دیدار با کتابداران و بازدید از کتابخانه‌های عمومی این استان انجام شد، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورمفیدی، در این دیدار با تأکید بر اهیمت کتابخانه‌های عمومی گفت: زمانی کتابخانه‌ها بسیار اهمیت داشت، هر کسی نیازمند تحقیق در مسائل مختلف بود، حتماً باید به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کرد. امروز این فضاهای مجازی کمی بازار کتابخانه‌ها را کساد کرده است، اما کتاب بالاخره منبع اصلی و میراث گذشتگان ما است و بسیار اهمیت دارد. 

کتابخانه‌ها دلیل اصالت تاریخی این کشور و ملت هستند

وی در ادامه با اشاره به یک کتاب شیخ طوسی که در کتابخانه‌ای در انگلستان به خط این فقیه گفت: این نشان از اهیمت کتاب و کتابخانه دارد که در دنیا هم بسیار به کتابخانه‌ها اهیمت می دهند. در سفرهای خارجی کتابخانه‌های معظمی را در آن کشورها دیده‌ام. 

امام جمعه گرگان گفت: کتابخانه‌ها دلیل اصالت تاریخی و ریشه داشتن این کشور و ملت هستند و باید در تقویت آن کوشا باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: نیاز باعث می‌شود که همه به سمت مطالعه بروند اما تا زمانی که این نیاز نباشد، کسی اهمیت کتاب را درک نمی‌کند، البته شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور را درک می‌کنیم ولی باید این نیاز از سمت مردم درک شود. 

کتابخانه‌ها دلیل اصالت تاریخی این کشور و ملت هستند

در ادامه این جلسه، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به لحاظ برخورداری از شبکه کتابخانه‌ای در منطقه غرب آسیا رتبه اول، در آسیا جزء ۵ کشور اول و در دنیا جزء ۲۰ کشور نخست در این زمینه هستیم. کتابخانه‌ها بعد از مدارس و مساجد گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: در تعریف خدمات کتابخانه‌ای هم ایران پیشرو است. آن نکاتی که در صحبت‌هایتان در مورد کتابخانه داشتید در همین جا تعریف می‌شود، ۶۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های نسل جدید ارائه می‌شود که همه این خدمات حول محور کتاب شکل می‌گیرد. کتابخانه عمومی تنها مرکزی ست که به گروه‌های خاص (نابینایان و ناشنوایان) خدمات ارائه می‌دهد و برای سالمندان برنامه دارد. 

رمضانی با اشاره به برنامه‌های نهاد برای کودکان و نوجوانان گفت: همه کتابخانه‌های عمومی دارای بخش کودک هستند. ما معتقدیم مسئله کتابخوانی با اتصال مدارس به کتابخانه‌های عمومی حل می‌شود و تمرکز برای حل این موضوع باید روی کودک و نوجوان باشد.

دبیرکل نهاد در پایان گفت: «هدهد سفید» عنوان فعالیت‌های چهارضلعی نهاد برای گروه سنی کودک و نوجوان است؛ کتاب هدهد سفید، جایزه نشان هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید و کتابخانه‌های هدهد سفید اضلاع این اقدامات است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 2 =