سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیدار دبیرکل نهاد عنوان کرد؛

اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و کتابخوانی

دیدار دبیرکل نهاد با نماینده ولی فقیه در استان لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی روز سه‌شنبه ۳ بهمن در ابتدای سفر استانی با حجت‌الاسلام دکتر سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در جوار مصلی شهر قرار دارد گفت: این همجواری رابطه پایداری به وجود آورده که می تواند الگوی ارتباط بین مسجد و کتابخانه عمومی باشد. مسجدمحوری در محلات و ارتباط کتابخانه های عمومی مورد تأکید رئیس جمهوری است که آن را دنبال خواهیم کرد.

اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و کتابخوانی

وی با اشاره به اینکه شبکه کتابخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران پیشرو است، افزود: در منطقه غرب آسیا رتبه اول، در آسیا جزء ۵ کشور اول و در دنیا جزء ۲۰ کشور نخست در این زمینه هستیم.

رمضانی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها جزء معدود دستگاه‌هایی است که به تعریف خدمات جدید برای خود پرداخته است، افزود: خدمات جدید در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعریف و ارائه شده است و ارائه خدمات و دسترسی عموم، مدنظر کتابخانه‌ها است که باید بر این اساس تلاش کنیم.

دبیرکل نهاد با اشاره به حرکت نهاد کتابخانه‌ها بر اساس عدم مرکزگرایی گفت: توجه به روستاها، جامعه عشایر مورد توجه دولت و مورد تأکید مقام معظم رهبری است و موظف هستیم در این مسیر حرکت کنیم.

وی به تقویت کتابخانه‌های مساجد و مدارس اشاره کرد و گفت: برقراری زنگ کتابخوانی و ایجاد تعامل پایدار بین مدرسه و کتابخانه بر اساس دستور رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد.

رمضانی راه حل مسئله کتابخوانی در کشور را اتصال مدارس به کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: تمرکز برای حل این موضوع باید روی گروه سنی کودک و نوجوان باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری همواره بر کتاب و کتابخوانی تأکید دارند، وضع در این حوزه وخیم نیست اما تا رسیدن به نقطه تمدنی مدنظر رهبر انقلاب فاصله داریم‌.

اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و کتابخوانی

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و دینی است و نمود آن در کتاب و خواندن است‌، عنوان کرد: خداوند در اولین سوره‌ای که بر پیامبر نازل شده از کتاب، خواندن و قلم صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشورها به میزان کتابخوانی و تعداد و کیفیت کتابخانه‌های آنها بستگی دارد، افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر رسیدن به قله‌های رشد و ارتقای دینی و معنوی نائل شویم نیازمندیم کارهای زیربنایی را در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در نظر بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شده است، افزود: برای رسیدن به قله و تمدن نوین اسلامی فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم.

وی با اشاره اینکه وضعیت کتابخانه‌ها در استان طی سال‌های گذشته مطلوب نبود؛ اما در حال حاضر قدم‌های خوبی برداشته شده است، افزود: در دولت انقلابی نیازمند توجه بیشتر به استان‌های کمتربرخوردار هستیم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در مدارس علمیه کتاب و کتابخوانی با استقبال روبرو است اما امکانات چندانی ندارند، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نسبت به تجهیز این کتابخانه‌ها قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرها و بخش‌های استان تازه به تقسیمات کشوری پیوسته‌اند، افزود: لازم است نسبت به ایجاد کتابخانه در این شهرها و بخش‌ها اقدام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اهدای کتاب‌هایی که تقریظ مقام معظم رهبری را دارند و کتاب‌های کم حجم اما مفید را برای معرفی به نسل جوان، و نوجوانان امری پسندیده دانست و گفت: جوانان و نوجوانان از این کتاب‌ها استقبال می‌کنند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 8 =