سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

با حضور داوران در قزوین؛

نشان نقره جشنواره هدهد سفید بر گردن منتخبان استان قزوین آویخته شد

جشنواره هدهد سفید قزوین

دومین دوسالانه جشنواره ملی هدهد سفید در استان قزوین با شناخت منتخبان استانی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، آیین داوری دومین «دو سالانه نشان هدهد سفید» با شرکت 18 نفر در مرحله استانی به میزبانی کتابخانه عمومی امام محمدباقرعلیه السلام شهر آبیک برگزار شد و چهار نفرِ برتر این رقابت، برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شدند.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه ها در برگزاری این جشنواره های اثربخش، اظهار داشت: دومین دوسالانه نشان "هدهدسفید" با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی کودکان و نوجوانان، شناسایی و حمایت از آثار تالیفی و محصول ایرانی و ... توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه ریزی و برگزار شد.

وی افزود: شناسایی همزمان کتاب‌های تأثیرگذار و پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان و استعدادهای برجسته کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی و اطلاع از ذائقه مطالعه افراد و آشنایی با نویسندگان کوشا و خلاق کشور از ویژگی های این جشنواره هستند.

محمدبیگی تاکید کرد: در واقع  جشنواره هدهد سفید دو جریان مهم اجتماعی و فرهنگی را دنبال می‌کند که از یک سو حرکتی پایدار در جهت حمایت و تشویق پدیدآورندگان و مولفان محبوب کشور محسوب شده  و سوی دیگر ایجاد انگیزه بیشتر در گسترش فرهنگ مطالعه و مهارت خواندن در بین کتابخوان‌ها را موجب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اعلام کرد: این دو سالانه امسال با معرفی ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودکان و نوجوانان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد و در مرحله اول از استان قزوین  18 نفر از سوی دبیرخانه جشنواره  منتخب اعلام شدند، از این بین و بر اساس نظر هیات داوران استانی، برگزیدگان استانی و منتخبین جهت رقابت در سطح کشوری اعلام شدند سپس هفت نفر در مجموع به عنوان برگزیده استانی انتخاب شده و  مدال نقره دریافت کردند که در گروه کودک: مبینا نظریان، نازنین زهرا فلاح و هستی جمالی و در گروه سنی نوجوان: نازنین فاطمه زارعی و الهه عابدینی و در گروه کتابدار- کارشناس خانم ها پریسا کهنسال و فرزانه جان محمدی برگزیده شدند.

محمدبیگی ادامه داد: گفتنی است چهار نفر از برگزیدگان بر مبنای بررسی های داوران حائز رتبه و شرایط شرکت در سطح کشوری جشنواره تشخیص داده شدند که در گروه کودک؛ مبینا نظریان و نازنین زهرا فلاح، در بخش نوجوان ؛نازنین فاطمه زارعی و در بخش کتابدار کارشناس خانم پریسا کهنسال نفرات اعلامی به بخش کشوری هستند.

وی در پایان گفت: برگزاری این رویداد کتاب‌محور به رشد فرهنگی جامعه کمک می‌کند و  توجه به کتاب‌های تالیفی کودک و نوجوان از امتیازات جدی دوسالانه هدهد سفید است که اقدامی ارزشمند به شمار می رود.

هدهد سفید قزوین

هدهد سفید قزوین

هدهد سفید قزوین

هدهد سفید قزوین

هدهد سفید قزوین

هدهد سفید قزوین

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 1 =