چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

اولویت ما توجه به حوزه کودک و توجه به حوزه نوجوان است

اختتامیه دومین دوسالانه هدهد سفید

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: اولویت فعالیت کتابخانه های عمومی توجه به حوزه کودک و توجه به حوزه نوجوان است؛ کودکان و نوجوانان دو گروه با نیازهای کاملا مجزا هستند و ما در کتابخانه های عمومی خود را موظف می دانیم به آن ها توجه کنیم و در خدمت این آیندگان واقعی کشور باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اختتامیه دومین دوسالانه نشان هدهد سفید ۱۱ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: وزیر فرهنگ همیشه یار و همراه ما در این مسیر بودند؛ سختی ها و ناملایمات بسیاری را پشت سر گذاشتیم و ایشان بسیار حمایت کردند. آنچه امروز حاصل شده، بعد از لطف خدا، نتیجه حمایت ایشان و تلاش همکاران ما در نهاد بوده است. تیمی که به عنوان تیم مدیران در نهاد کار می کنند، افرادی بی ادعا و گمنام هستند که در لحظه لحظه این مسیر اثرگذار بوده اند. همچنین از همکاران زحمت کش و خوش ذوق و فعالم در کتابخانه های عمومی قدردانی می کنم.

وی اظهار داشت: اولویت فعالیت کتابخانه های عمومی توجه به حوزه کودک و توجه به حوزه نوجوان است. کودکان و نوجوانان دو گروه با نیازهای کاملاً مجزا هستند و ما در کتابخانه های عمومی خود را موظف می دانیم به آنها توجه کنیم و در خدمت این آیندگان واقعی کشور باشیم. آنچه در فرایند جشنواره نشان هدهد سفید اتفاق افتاد، بر همین اساس بوده است. مدلی که امروز در انتخاب کتاب برتر کودک و کتاب برتر نوجوان در کتابخانه های عمومی تحت عنوان «نشان هدهد سفید» اتفاق می افتد، شاید هنوز در بعضی کشورها شکل نگرفته و برای ما باعث افتخار است که این فضا را شکل داده ایم. تمامی آنچه در فضای کتابخانه های عمومی اتفاق می افتد به برکت انقلاب اسلامی است.

رمضانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا، گفت: ما خود را مدیون آن عزیزان می دانیم و ان شاء الله بتوانیم کاری برای این فضا کاری پیش ببریم.

وی ادامه داد: در حوزه کتابخانه های عمومی ظرفیت بی بدیلی وجود دارد؛ اتفاقات خوبی افتاده و در روزهای پیش رو اتفاقات بهتری می افتد. در حوزه کودک و نوجوان هم افزایی حرف اول را می زند. ما با همه دستگاه ها و مراکزی که در این حوزه کار می کنند، همراه خواهیم بود و کار به اندازه ای هست که جا برای کسی تنگ نشود.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خاتمه گفت: از جناب آقای مختارپور و آقای عموزاده خلیلی و عزیزانی که در سال های گذشته در شکل گیری دوسالانه نشان هدهد سفید نقش داشتند، تشکر می کنم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 8 =