شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اصفهان به ریاست استاندار مطرح شد؛

لزوم پرداخت نیم‌درصد درآمد از سوی شهرداری‌های استان اصفهان

جلسه انجمن استان

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ریاست استاندار و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اصفهان در سال جاری به ریاست سیدرضا مرتضوی، استاندار و با حضور علی شاه‌نظری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان؛ سیدمهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی؛ محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی در استانداری برگزار شد.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره به ماده ۷ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی و فلسفه تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی، بیان داشت: بایستی با توجه به جایگاهی که داریم در راستای تحقق ماموریت و اهداف انجمن تلاش کنیم.

وی همچنین استفاده از سامانه یکپارچه در تمامی کتابخانه‌های استان از جمله کتابخانه‌های عمومی، مساجد، کانون‌ها و ... را برای احصا و ارائه تصویر درستی از وضعیت همه کتابخانه‌های استان و دسترسی‌ها سودمند خواند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بر لزوم ارائه طرح‌ها و برنامه‌هایی در دستور کار انجمن در جهت افزایش سرانه مطالعه و حضور نسل جوان در نهادهای فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها تاکید کرد.

امیر هلاکویی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و گفت: در استان ۲۱۴ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۷۹ باب کتابخانه مشارکتی، ۵ باب کتابخانه مستقل به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

وی همچنین درباره مهم‌ترین شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی از جمله تعداد عضو، تعداد امانت، عملکرد فعالیت‌های فرهنگی و انجمن‌های استان مطالبی بیان کرد.

واریز حداقل نیم درصد از درآمدهای سال گذشته کلیه شهرداری‌های استان به عنوان مبلغ نیم درصد به صورت علی الحساب تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری و ارائه گزارش واریزی‌های انجام شده به دفتر امور شهری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، قرار گرفتن حداقل ۳۰ درصد از منابع مالی انجمن‌های تابعه برای رفع محرومیت با اولویت تأمین مالی انجمن‌های مالی همان شهرستان در اختیار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، تأمین فضای مناسب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در کارگروه ساماندهی فضاهای اداری، اخذ مجوز فعالیت کلیه کتابخانه های عمومی و سالن های مطالعه به عنوان کتابخانه های مشارکتی یا مستقل از اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، در پایان احکام اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان توسط استاندار اصفهان به آنان اهدا شد.

لزوم پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری های استان اصفهان

لزوم پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری های استان اصفهان

لزوم پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری های استان اصفهان

لزوم پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری های استان اصفهان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 1 =