دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)؛

هنر، یکی از حوزه‌های ارزشمند برای بیان معارف اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

حجت ­الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را می ستاییم؛ بیان معارف اهل بیت(ع) تنها به نقل حدیث نیست و یکی از حوزه های ارزشمند آن، هنر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اهالی فرهنگ و کتاب برگزار شد.

حجت­ الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن خیرمقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و میهمانان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: توسعه معارف دینی و اسلامی به ویژه در شرایط کنونی جامعه، وظیفه شرعی، دینی و ملی همه ما است؛ چراکه ما معتقدیم مکتب اهل بیت(ع) زیباترین برنامه ها را برای هدایت مردم و جامعه دارد. در فرمایش حضرت امام رضا(ع) آمده است که به پیروان خود خطاب کردند: «امر ما را احیا کنید. علوم ما را یاد بگیرید و آن را به دیگران تعلیم دهید.» ایشان فرمودند: «اگر مردم زیبایی های سخن ما را بشنوند، از ما تبعیت خواهند کرد.» این مسئله مهمی است که ما اسلام را به گونه ای به مردم معرفی کنیم که آن ها از ما خواستند؛ چراکه اگر به همان شکل معرفی کنیم، کلمات ما جاذبه دارد و مردم را به اهل بیت(ع) و مکتب تشیع جذب می کند.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مؤسسه فرهنگی و علمی دارالحدیث این است که روایات صحیح و به روز را در اختیار جامعه بگذارد و اقدامات بسیاری از جمله تولید بیش از ۶۰۰ اثر در این راستا انجام شده است. یکی از نگرانی های ما این است که مطالب طوری منتقل نشود که افراد از دین فاصله بگیرند.

حجت ­الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان حدیثی از حضرت رضا(ع) ادامه داد: حضرت رضا(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی فرمودند: «یا عبدالعظیم! أبلغ عنّی أولیائی السلام وقل لهم أن لا یجعلوا للشیطان علی أنفسهم سبیلاً ومرهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانة ومرهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یعنیهم وإقبال بعضهم علی بعض والمزاورة؛ فإنّ ذلک قربة إلی ، ولا یشتغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضا». «به دوستانم سلام برسان و به آنان بگو شیطان را بر خود مسلّط نکنند و آنها را به راستگویی در گفتار، امانتداری ، سکوت و ترک منازعه در چیزهای بیهوده فرمان ده و نیز به دیدار یکدیگر و آمد و شد با هم که این عمل موجب نزدیکی به من می شود. دوستان من نباید اوقات خود را به مخالفت و دشمنی با یکدیگر مشغول سازند.»

وی تصریح کرد: این سخنان، امروز پس از گذشت چندین قرن، هنوز زنده است و در جامعه کنونی ما مصداق دارد. به اعتقاد من در جامعه امروز هر یک از این توصیه ها، راهنمای مسیر زندگی ما خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خاتمه اظهار داشت: اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را می ستاییم؛ بیان معارف اهل بیت(ع) تنها به نقل حدیث نیست و یکی از حوزه های ارزشمند آن، هنر است. حرکت کردن متناسب با زمان و انتقال پیام درست به گروه های مختلف سنی، ارزشمند است و من به سهم خود از دکتر اسماعیلی، آقای رمضانی و دست اندرکاران این جشنواره صممیانه تشکر می کنم. امیدوارم همواره موفق باشید و ملت پرافتخار ما، سرافراز و سربلند باقی بماند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 3 =