چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

برگزیده بخش رمان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی؛

امیدوارم در دوره‌های بعد جایزه‌ام را از بچه‌ها بگیرم

تقدیر از برگزیدگان ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی - کراپ‌شده

مصطفی خرامان، نویسده رمان «من ضامن» و برگزیده دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: از آنجا که یکی از اهداف این جشنواره تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی و تولید محتوا در این حوزه است، کاش خود بچه‌ها به ما جایزه می‌دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مصطفی خرامان، نویسنده و برگزیده بخش رمان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حاشیه اختتامیه این جشنواره در گفت‌وگو با این پایگاه درباره اثر برگزیده خود در جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: مانند اصطلاح «یا علی» که بین عموم رایج است ما اصطلاح «یا ضامن آهو» را در مشهد داریم و توجه رمان بنده به همین «ضامن آهو» است؛ اینکه از کجا آمده، چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته، برخورد مردم، به‌ویژه مشهدی‌ها با آن چگونه است و مواردی از این قبیل.

وی اضافه کرد: «من ضامن» در واقع یک رمان کاملاً امروزی است، اما به مسئله «ضامن آهو» هم نگاه ویژه‌ای دارد.

برگزیده بخش رمان دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره، عنوان کرد: از آنجا که یکی از اهداف جشنواره تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی و تولید محتوا در این حوزه است و اساساً جشنواره‌ای که بچه‌ها کتاب انتخاب می‌کنند، خیلی ارزشمند است، کاش خود بچه‌ها به ما جایزه می‌دادند.

وی با پیشنهاد اینکه این جشنواره می‌توانست در استان‌های مختلف برگزار و برگزیدگان هر رشته در شهر و استان خود تقدیر شوند، اضافه کرد: محور جشنواره‌ای که در تهران و پایتخت برگزار می‌شود باید این باشد که آثار را خود مخاطب کودک و نوجوان انتخاب کنند؛ یعنی منِ نویسنده یک رمان نوشته‌ام که بچه‌ها دوست داشتند و انتخاب کردند. به نظرم این، آن نکته ارزشمندی است که جایش در این جشواره خالی بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =