سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

برگزیده بخش نقاشی بزرگسال دوازدهمین دوره جشنواره؛

جشنواره کتابخوانی رضوی فرهنگ کتابخوانی را به شیوه‌ای جذاب ترویج می‌کند

تقدیر از برگزیدگان ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

ساغرسادات صالحی درباره تأثیر برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، به ویژه بر مخاطب کودک و نوجوان عنوان کرد: اینکه جشنواره خوب بودن، در این دوره و زمانه را فرهنگ سازی می کند، خیلی مهم است؛ همچنین فرهنگ کتابخوانی را به شیوه ای جذاب ترویج می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ساغرسادات صالحی، برگزیده رشته نقاشی در بخش بزرگسال دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حاشیه اختتامیه این جشنواره در گفت‌وگو با این پایگاه درباره نحوه شرکت در این جشنواره گفت: من عضو کتابخانه ملاصدرای شهر فرخ‌شهر استان چهارمحال و بختیاری هستم و اتفاقاً در همین کتابخانه کلاس‌های هنری نقاشی با آبرنگ و رنگ‌روغن و... هم برگزار می‌کنیم. سال گذشته از طریق کتابخانه و کتابدارهای آن با جشنواره آشنا شدیم. خودشان کارهای ثبت‌نام ما را انجام دادند، ما هم آثار را تهیه و بارگذاری کردیم.

جشنواره کتابخوانی رضوی فرهنگ کتابخوانی را به شیوه‌ای جذاب ترویج می‌کند

صالحی با اشاره به اینکه برای اولین بار در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده است، اضافه کرد: کاری که برای جشنواره ارسال کردم یک نقاشی به سبک نگارگری با گواش و آبرنگ بود. درباره موضوع اثر هم با توجه به منابعی که برای جشنواره معرفی شده بود، یکی از احادیثی که احساس کردم بهتر می‌توانم روی آن کار کنم، حدیث حضرت امام حسن عسکری(ع) با این مضمون که «هر کسی خوبی بکارد، خوبی برداشت می‌کند» بود که آن را انتخاب کردم.

وی ادامه داد: از آنجا که تحصیلاتم در زمینه نگارگری بود و این سبک نقاشی را دوست داشتم، نگارگری را برای پیاده کردن طرحم انتخاب کردم که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت.

برگزیده رشته نقاشی بخش بزرگسال دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی درباره تأثیر برگزاری این جشنواره، به‌ویژه برای مخاطب کودک و نوجوان، عنوان کرد: اینکه جشنواره خوب بودن در این دوره و زمانه را فرهنگ‌سازی می‌کند، خیلی مهم است؛ همچنین فرهنگ کتابخوانی را به شیوه‌ای جذاب ترویج می‌کند؛ یعنی بچه‌ها از طریق نقاشی و محتواهایی که برای آن‌ها جذاب‌تر است، با کتاب و کتابخوانی آشنا می‌شوند که خیلی ارزشمند است.

صالحی در پایان اولین تجربه شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی را مطلوب دانست و گفت: طی چند ماهی که در جریان این جشنواره بودم خیلی از طرح و موضوع لذت بردم و حتماً در دوره‌های آینده با کارهای بهتر در جشنواره شرکت خواهم کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 16 =