دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

برگزیده بخش بزرگسال هنرهای دیجیتال دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛

قلم را به جای قدم انتخاب کردم

تقدیر از برگزیدگان ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

مریم میرزاپور، نویسنده و برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به معلولیت خود از ناحیه پا، گفت: در واقع من قلم را به جای قدم انتخاب کردم و خوشحالم که ایثارگری پدرم را با قلم ثابت کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مریم میرزاپور، برگزیده رشته هنرهای دیجیتال در بخش بزرگسال دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، در حاشیه اختتامیه این جشنواره، در گفت‌وگو با این پایگاه ضمن ابراز خوشحالی از شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: من از طریق کتابخانه عمومی شهر خود در ارومیه با این جشنواره آشنا شدم. از آنجا که به نویسندگی و هنر کلیپ‌سازی و فیلم و تدوین علاقه دارم، سعی کردم کتاب «نادانی دشمن ماست» را در قالب هنرهای دیجیتال به کلام منظوم برگردانم.

وی در توضیح اثر برگزیده خود در این جشنواره اضافه کرد: در واقع «نادانی دشمن ماست» کتابی درباره و با موضوع امام حسن عسکری(ع) است که بنده آن را با کلام منظوم، در قالب داستانی به زبان کودکان و نوجوانان در یک کلیپ تدوین و تنظیم کردم. هدفم این بود که به جامعه معاصر بگویم کتاب خواندن دیگر مانند قدیم نیست که در یک اتاق یا یک چاردیواری بنشینیم و کتاب بخوانیم؛ امروز کتاب خواندن حالت عمومی دارد و از جشنواره کتابخوانی رضوی متشکرم که کمک کرد به این هدف خود نزدیک و مطرح شوم.

برگزیده بخش هنرهای دیجیتال دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن اشاره به اینکه دومین بار است که در این جشنواره شرکت می‌کنم، اضافه کرد: بنده پیش از این هم در جشنواره‌های رضوی شرکت کردم؛ یک بار در مرحله استانی مقام کسب کردم و برگزیده شدم و امسال هم در سطح ملی برگزیده شدم. خوشبختانه در همه این دوره‌ها جشنواره سطح خوبی داشته و هر سال بهتر هم می‌شود.

میرزاپور با اشاره به معلولیت خود از ناحیه پا و بیان اینکه نویسنده و صاحب کتاب است، گفت: در واقع من قلم را به جای قدم انتخاب کردم و خوشحالم که ایثارگری پدرم را با قلم ثابت کردم.

وی در پایان با تأکید بر تأثیر بالای جشنواره کتابخوانی رضوی بر تولید آثار خلاق در حوزه کودک و نوجوان، عنوان کرد: حداقل از نگاه منِ نوعی، که توانسته‌ام چند نوجوان را جمع کنم و به هر کدام یک رسته و رشته و مسئولیت دهم که در این حوزه فعالیت کنند، به ضرس قاطع می‌توانم بگویم که نوجوانان را به این سمت می‌کشاند که برای مطرح و مفید واقع شدن، عرصه‌ای دارند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 9 =