پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

مدیر انتشارت قدیانی؛

آموزش و پرورش به کمک جشنواره کتابخوانی رضوی دانش‌آموزان را به کتابخوانی سوق دهد

نادر قدیانی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی - کراپ‌شده

نادر قدیانی به آموزش و پرورش پیشنهاد داد از طریق جشنواره کتابخوانی رضوی دانش‌آموزان را به سمت کتابخوانی سوق دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گفت‌وگو با این پایگاه با اشاره به آشنایی هشت ساله خود با این جشنواره، عنوان کرد: امسال بیستمین سال برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) است، اما ظاهراً ۱۲ سال است که به حوزه کتاب وارد شده‌اند. اگر اشتباه نکنم حدود هشت سال قبل بود که بنده را از جانب آستان قدس رضوی به مشهد مقدس دعوت و به عنوان ناشر برگزیده و فعال در نشر کتاب‌هایی با موضوع و عنوان امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) و این دست کتاب‌های مذهبی، انتخاب و تجلیل کردند. از آن زمان بود که بنده با جشنواره کتابخوانی رضوی آشنا شدم و همه ساله اخبار آن را دنبال می‌کنم و در جریان فعالیت‌های آن هستم.

مدیر انتشارات قدیانی با اشاره به اقدام مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جریان جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: مهم‌ترین اقدامی که در هفت دوره اخیر توسط نهاد کتابخانه‌ها انجام شده، این است که کتاب‌هایی در ارتباط با موضوعات مختلف دینی و ائمه معصوم(ع) و به‌ویژه امام رضا(ع) تهیه می‌کند و در اختیار کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، در سراسر کشور قرار می‌دهد؛ آن‌ها هم می‌خوانند و در مسابقات شرکت می‌کنند که واقعاً قابل تقدیر است.

قدیانی تصریح کرد: این حرکت علاوه بر اینکه کودک و نوجوان ما را با امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) آشنا می‌کند، باعث می‌شود به سمت‌وسوی کتاب و کتاب‌خوانی هم سوق داده شوند و آینده درخشانی را در زندگی خود داشته باشند.

این ناشر پیشکسوت در ادامه ضمن ارائه پیشنهادی برای گسترش جشنواره کتابخوانی رضوی، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم آموزش و پرورش به نوعی جشنواره کتابخوانی رضوی و مسئله کتاب و کتابخوانی را به برنامه کتابخوانی دانش‌آموزان وارد کند؛ حتی می‌تواند درس کوتاهی در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی هم گنجانده شود؛ زیرا بخشی از کودکان و نوجوانان ما زمانی که به سن نوجوانی و جوانی می‌رسند، به دلیل عدم مطالعه درباره ائمه مصومین(ع) و دین، اطلاعات کمی دارند. بنابراین این جشنواره و گسترش آن موجب می‌شود که هم وظایفمان در مسائل دینی را انجام دهیم و هم از مسئله کتاب و کتابخوانی حمایت کرده و حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

قدیانی در ادامه با اشاره به پررنگ شدن بحث تولید محتوا توسط کودکان و نوجوانان در جریان جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: مسئله تولید محتوا همیشه در مدارس ما -چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن- وجود داشته است. در دهه اول و دوم انقلاب اسلامی هم اوج شکوفایی کتاب و کتابخوانی را داشتیم که از نظر من حرکت بسیار خوب و مثبتی بود؛ اما در این سال‌ها یک مقدار نقش تشویق دانش‌آموزان در مدارس و توسعه کتاب و کتابخوانی کم‌رنگ شده بود که امیدواریم جشنواره رشد آموزش و پرورش و جشنواره کتابخوانی رضوی با هم‌افزایی و وحدت بیشتری بتوانند نوجوانان ما را در تولید محتوا و حرکت به این سمت و سو سوق دهند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 12 =