شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

نویسنده برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی؛

مطالعه و آموزه‌های اسلامی، یاری‌رسان ما در مسیر زیست بهتر است

مسلم ناصری

مسلم ناصری، نویسنده کتاب «قصه های امام حسن عسکری(ع)» و برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری جشنواره با محوریت کتاب و ترویج کتابخوانی، به خودی خود قابل تحسین است؛ بعلاوه، اینکه همراه با کتابخوانی آموزه های دینی و اسلامی ما به مخاطب منتقل می شود، اهمیت این جشنواره را دوچندان کرده است؛ چراکه مطالعه و آموزه های اسلامی، یاری رسان ما در مسیر زیست بهتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسلم ناصری، نویسنده کتاب «قصه‌های امام حسن عسکری(ع)» و برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گفتگو با این پایگاه اظهار داشت: حضور پرشور علاقه‌مندان در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی حاکی از استقبال مردم از این جشنواره است. برای من مایه افتخار بود که کتابم، «قصه‌های امام حسن عسکری(ع)» حاوی ۱۰ داستان، که از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد، از منابع جشنواره بود.

وی در خصوص تأثیر جشنواره بر نشر معارف رضوی به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان گفت: برگزاری جشنواره با محوریت کتاب و ترویج کتابخوانی، به خودی خود قابل تحسین است؛ بعلاوه، اینکه همراه با کتابخوانی آموزه‌های دینی و اسلامی ما به مخاطب منتقل می‌شود، اهمیت این جشنواره را دوچندان کرده است؛ چراکه مطالعه و آموزه‌های اسلامی، یاری‌رسان ما در مسیر زیست بهتر خواهد بود.

ناصری با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای تولید منابع جدید، گفت: به اعتقاد من متناسب با رسانه‌های جدیدی که هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود، معارف نیز می‌تواند با ابزارها و رسانه‌های جدید ترویج شود. داستان‌خوانی، نقاشی، فیلم‌سازی و... تنها برخی از این ابزارها برای ترویج معارف و آموزه‌های دینی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من برای ترویج آموزه‌های دینی، مسابقات باید به صورت منظومه‌ای برگزار شده و با هم پیوند داشته باشند؛ به این معنا که مسابقه تنها با محور کتابخوانی انجام نشود و سایر مهارت‌های مخاطبین همچون تصویرگری، پویانمایی و... نیز لحاظ شود تا تأثیر بیشتری در جامعه داشته باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =