پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

مدیر دفتر انتشارات به‌نشر در تهران مطرح کرد؛

در چاپ‌ها بعدی کتاب، برگزیده شدن در جشنواره کتابخوانی رضوی را تبلیغ خواهیم کرد

تقدیر از برگزیدگان ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

محمدعلی حامد رضوی، مدیر دفتر انتشارات به نشر در تهران بر تبلیغ برگزیده شدن در جشنواره کتابخوانی رضوی در چاپ های بعدی کتاب تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدعلی حامد رضوی، مدیر دفتر انتشارات به‌نشر در تهران در گفتگو با این پایگاه، اظهار داشت: به اعتقاد من شیوه داوری و انتخاب آثار برگزیده در جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار ارزشمند است. واقعیت این است که من فکر نمی‌کردم کتاب «آبی‌ها» یا «من ضامن» انتخاب شود و انتخاب این آثار نشان می‌دهد فرایند داوری جدی و قابل تأمل بوده است. فارغ از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، تولید آثار در موضوع امام رضا(ع) ویژه سنین مختلف و در قالب‌های متنوع داستان کوتاه، داستان بلند، شعر و... از وظایف ذاتی انتشارات به‌نشر است؛ اما اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی با بررسی آثار ما، برخی را انتخاب می‌کند، قطعاً برای ما راه‌گشا بوده و ما را به حرکت قوی‌تر و با سرعت بیشتر در این مسیر تشویق می‌کند.

وی اضافه کرد: ما قطعاً کتاب‌های برگزیده در جشنواره کتابخوانی رضوی را بیش از پیش تبلیغ خواهیم کرد؛ تمامی این آثار در حال چاپ هستند و زین پس بر روی جلد این کتاب‌ها ذکر می‌کنیم که این آثار منتخب جشنواره کتابخوانی رضوی بوده‌اند. همچنین اسامی آثار منتخب جشنواره را در بروشورهای داخلی و خارجی، ذکر خواهیم کرد.

مدیر دفتر انتشارات به‌نشر در تهران، اظهار داشت: به اعتقاد من تمامی اقدامات فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بسیار محترم است؛ چراکه نهاد یک مجموعه بسته که تنها داوری یک عده خاص را می‌پذیرد، نیست؛ نهاد متشکل از مجموعه‌ای از آدم‌های کتاب‌وان است که تک تک آنها برای مجموعه به‌نشر ارزشمند هستند. ما پیش از این «نشان هدهد سفید» را از این مجموعه دریافت کرده‌ایم که برایمان بسیار ارزشمند بود؛ چراکه در جشنواره نشان هدهد سفید، آثار برگزیده توسط کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان انتخاب شد.

وی بر ضرورت تولید محتوا در قالب‌های جدید در حوزه معارف دینی تأکید کرد و گفت: اثر «من ضامن» آقای خرامان که منتخب دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شد، مجموعه رمان دینی است. شاید صحبت از امام رضا(ع) در قالب احادیث و مدل‌های کلاسیک، برای نسل امروز چندان جذاب نباشد؛ ما گروهی را به دبیری آقای خرامان گرد آوردیم تا با نگاه به مسائل امروز، به سراغ احادیث و سیره بروند. کتاب «اسب چوبی» اثر مجید راستی نیز با موضوعی کاملاً امروزی به سراغ حدیثی از امام رضا(ع) رفته است. ما این مسیر را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 12 =