چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

برگزیده بخش خانوادگی دوازدهمین دوره جشنواره؛

تمام ایام تابستان خانواده ما با محوریت بخش‌های متنوع جشنواره کتابخوانی رضوی گذشت

برگزیدگان خانوادگی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

کبری زین الدینی، برگزیده بخش خانوادگی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: ذهن بچه ها با مطالعه کتاب های معنوی تغذیه می شود و این موضوع مسیر آینده کودکان را روشن می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حسنی رسولی، عضو ۸ ساله کتابخانه قاصدک فردیس استان البرز به دو صورت انفرادی و خانوادگی در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرد. حسنی رسولی در بخش انفرادی با خوانش کتاب «بیدار شو بابا» و خانواده رسولی در بخش چهارگزینه ای با مطالعه کتاب «ماه در محاق» در سطح ملی برگزیده جشنواره شدند.

حسنی رسولی، در این خصوص گفت: من با خوانش کتاب «بیدار شو بابا» در جشنواره شرکت کردم. در این داستان، دختری برای چیدن گل یاس برای مادربزرگ خود به باغچه می رود؛ آنجا گنجشکی را می بیند که بالش زخمی است. دختربچه پیش مادربزگ بر می گردد و از او می خواهد برای مداوای بال گنجشک، پماد کمردردش را بدهد؛ مادربزرگ می گوید که این راهش نیست و بعد بال گنجشک را با تکه پارچه ای می بندد. گنجشک بعد از چند روز خوب می شود و دختربچه و مادربزرگ آن را در حرم امام رضا(ع) رها می کنند.

کبری زین الدینی، مادر حسنی رسولی و برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش خانوادگی، گفت: خانواده ما از طریق کتابخانه قاصدک فردیس با جشنواره کتابخوانی رضوی آشنا شد. ما تقریباً در همه بخش ها شرکت کردیم و در بخش چهارگزینه ای خانوادگی، با مطالعه کتاب «ماه در محاق»، برگزیده ملی شدیم.

زین الدینی با اشاره به اثرگذاری جشنواره کتابخوانی رضوی بر گسترش معارف رضوی، گفت: تمام ایام تابستان ما با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی گذشت. ما تقریباً در تمامی بخش های جشنواره شرکت کردیم و تنوع رشته ها فوق العاده و پاسخگوی تمامی سلایق بود. ذهن بچه ها با مطالعه کتاب های معنوی تغذیه می شود. با توجه به اینکه جامعه به سمت غرب گرایی رفته، محیط هایی مثل مسجد، پایگاه بسیج و کتابخانه، مکانی امن محسوب می شود، که در آنها امکان ارتباط با افراد فرهیخته وجود دارد و این موضوع مسیر آینده کودکان را روشن می کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 4 =