یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

در دیدار دبیرکل نهاد با استاندار قزوین مطرح شد؛

ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در استان قزوین

دیدار مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد با استاندار قزوین

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سفر به استان قزوین با محمدمهدی اعلایی، استاندار دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد بعد از ظهر یکشنبه ۲۷ اسفندماه طی سفر به استان قزوین با محمدمهدی اعلایی، استاندار دیدار و گفتگو کرد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این دیدار اظهار داشت: با توجه به تأکیدات آقای رئیس جمهور و آقای دکتر اسماعیلی، بنده امید دارم موضوع کتابخانه مرکزی در قزوین پیگیری شده و پروژه فعال شود. در حال حاضر ۱۳ مرکز استان دارای کتابخانه مرکزی است و در ۷ استان، پروژه کتابخانه مرکزی فعال است. بزرگترین کتابخانه عمومی منطقه غرب آسیا با ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهر اراک در حال احداث است و ان شاء الله تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید. کتابخانه مرکزی فضای استان را برای حوزه کتابخوانی و کتابخانه ها متحول می کند و امیدوارم در این استان نیز این موضوع به پیش رود.

وی با اشاره به اهمیت فرایند بازطراحی کتابخانه ها، ضرورت اتمام بازطراحی کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین را یادآور شد و گفت: مرحله نخست بازطراحی را پیش برده ایم و با مساعدت سایر دستگاه ها این پروژه باید تکمیل شود.

دبیرکل نهاد با اشاره به پیگیری پیشنهادی برای تجهیز منابع کتابخانه ای در سفرهای رئیس جمهور گفت: پیگیری در این خصوص از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است تا در مصوبات دور دوم سفرهای جناب رئیس جمهور، تجهیز کتابخانه ها از حیث منابع، و خصوصا کتابخانه های عمومی، در نظر گرفته شود.

وی ضمن تأکید بر اهمیت کتابخانه های سیار، اظهار داشت: کارایی برخی از کتابخانه های سیار و روستایی با بعضی از کتابخانه های اصلی شهرها برابری می کند؛ لذا کتابخانه سیار امکان فرهنگی بسیار مهمی است. طبق سیاست دولت برای افزایش عدالت فرهنگی و دستور رئیس جمهور محترم در حال پیشبرد این موضوع هستیم و پس از تحویل خودروها از محل مسئولیت اجتماعی خودروسازان به عدالت در کشور توزیع خواهیم کرد. چنانچه با عنایت شما از محل صنایع و مسئولیت اجتماعی، خودرو اختصاص یابد برای تجهیز و به کار گیری نیروی انسانی آماده هستیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی همچنین با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه نرم افزاری، گفت: خدمات باید منجر به گسترش مراجعه مردم به کتابخانه ها شود که مهم ترین رویکرد در این زمینه مدارس هستند. مدرسه فرصت منحصر به فردی است و امیدوارم در این استان با تدبیر شما روند اتصال کتابخانه های عمومی و مدارس با سرعت بیشتری انجام شود؛ استان قزوین ظرفیت اجرای این کار را به صورت آزمایشی دارد و بعدها می توان این الگو را در سراسر کشور تکثیر کرد؛ ما نیز در این حوزه آماده همکاری هستیم. در ایام سالگرد بیستمین تأسیس نهاد، اولین کتابخانه تمام الکترونیک را در تهران راه اندازی کردیم و در صورتی که استان برای اختصاص فضا اعلام آمادگی کند، ما در زمینه تجهیز همکاری خواهیم کرد.

استاندار قزوین و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار در زمینه ایجاد کتابخانه سیار، همکاری در احداث کتابخانه مرکزی و ایجاد کتابخانه تمام الکترونیک در استان اعلام آمادگی کرد.

ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در استان قزوین

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 5 =