سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

در آیین اختتامیه استانی دوازدهمین دوره جشنواره در زنجان عنوان شد؛

بیشترین شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی دانش‌آموزان هستند

اختتامیه

محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در آیین اختتامیه استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره یکی از مهمترین و تأثیرگزارترین رویدادهای فرهنگی کشور است و هدف از برگزاری آن ایجاد شناخت و معرفت کامل قلبی از امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اختتامیه استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در زنجان با حضور محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، اصغر حاج علی اکبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش و منصور مرادلو عضو شورای اسلامی شهر زنجان روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ به میزبانی کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی برگزار شد.

محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگ‌ترین رویداد کتاب و کتابخوانی در کشور است، گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری در بخش‌های مختلف که با محوریت امام رضا(ع) و امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله با محوریت امام رضا(ع) برگزار می‌شود. البته هر سال بخشی درباره یکی از ائمه اطهار(ع) نیز به عنوان بخش ویژه جشنواره اضافه می‌شود.

رضاخانی با بیان اینکه اخیراً بخش‌هایی همچون دست سازه، شعر، هنرهای دیجیتال و... به این جشنواره اضافه شده‌، افزود: کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری جشنواره نقش داشته و روزهایی را به برگزاری رویدادهای خاص از قبیل دوره خوشنویسی متون دینی، آموزش شعر و داستان رضوی و... اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: بیشترین شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان دانش آموزان در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی هستند و امید است با همت مسئولین شاهد حضور و مشارکت همه پایه‌های تحصیلی در این جشنواره باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ایجاد شناخت و معرفت کامل قلبی از امام رضا(ع) است و برگزاری جشنواره‌های این چنینی یکی از راه‌های ایجاد شناخت و معرفت قلبی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره قصه‌گویی رضوی نیز شروع به کار کرده است، گفت: در دوازدهمین دوره جشنواره قصه‌گویی رضوی ۱۲۴ نفر از استان زنجان برگزیده شدند که از این تعداد ۴ نفر برگزیده ملی هستند.

وی گفت: یکی از خدمات دولت ایجاد کتابخانه در مناطق کمتربرخوردار است. در کتابخانه امام حسین(ع) دوره‌های داستان‌نویسی برگزار شد و ۳۵ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته داستان در جشنواره شرکت کردند. کتابخانه‌ها با رویکرد جدید در حال فعالیت هستند و در ایام نوروز نیز کتابخانه‌های منتخب استان فعالیت خواهند داشت.

محمد رضاخانی خاطرنشان کرد: در کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی برنامه‌های خانواده محور، کلاس‌های کمک درسی رایگان، دوره‌های مهارتی با همکاری فنی و حرفه‌ای و دوره‌های کسب و کار برای بانوان برگزار می‌شود. همچنین امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم کارهای بزرگ‌تری با حضور دانش آموزان و هنرمندان انجام دهیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =