سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان مطرح کرد؛

توجه به ویژه به کتابخوانی ضامن توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان

مدیر کل سیستان و بلوچستان

رئیس هیات رزمندگان اسلام در استان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، توجه به مقوله کتاب و مطالعه را یکی از اولویت های مهم فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، سردار غلامرضا باغبانی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت و تبریک انتصاب مهدی جهان تاب، به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: یکی از اولویت های مهم فرهنگی، توجه ویژه به مقوله کتاب است و مطالعه کتاب و افزایش سرانه مطالعه در استان، ضامن توسعه و پیشرفت و پیشتازی بیش از پیش سرمایه انسانی در استان خواهد بود.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس، در ادامه ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران ایشان در انجام امور محوله و ابتکاری افزود: با ترویج مطالعه کتاب، فرهنگ، تمدن، ادبیات، پیشینه و هویت دینی و ملی ما حفظ و تقویت می شود.

باغبانی در ادامه بیان داشت: باید مدلی نو ارائه کرد که مخاطبان جدید آن را بپذیرند و با آن جامعه هدف را همراه نمود.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف مهم برنامه‌ریزی و هدف گذاری و تلاش مضاعف نیاز است تا بتوان گام‌های تأثیرگذاری در این راستا در سطح استان برداشت.

در ادامه مهدی جهان تاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، ضمن تشکر از حضور سردار باغبانی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان داشت: ضرورت پرداختن به کتاب و کتابخوانی برای تربیت نسل جدید یکی از اولویت‌های اقدامات فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ویژه استان یکی از بهترین سرفصل‌های تربیتی و آموزشی برای نسل جوان پرداختن به زیرساخت‌های ارتباطی این گروه سنی با کتاب و کتابخوانی است که می‌تواند به تضمین هر چه بیشتر سلامت فکری نسل جدید کمک کند.

جهان تاب بیان داشت: با توجه به مشکلات، آسیب‌های اجتماعی و شبیخون های فرهنگی که در جامعه و فضای مجازی با آن روبه‌رو هستیم، کتاب یکی از سالم ترین راه‌های انتقال فکر و تجربه است.

وی افزود: ایجاد ذائقه جدید با مطالعه کتاب، نه تنها فضای فکری و فرهنگی نوجوانان و جوانان را بهبود می‌بخشد، بلکه به افزایش تمرکز و روحیه پژوهشگری آنها نیز کمک می‌کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 10 =