سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

در دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تأکید شد؛

لزوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک در سال جدید

لرستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان به مناسبت فرارسیدن سال جدید با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و طرفین بر برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک با موضوع کتاب و کتابخوانی در سال جدید تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت آغاز سال جدید با حضور در دفتر اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با وی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین آغاز سال نو، گفت: ادارات کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اهداف مشترک بوده و این دو دستگاه به عنوان بازوی توانمند حوزه فرهنگ در استان در کنار یکدیگر هستند و فعالیت ها و نقش هر کدام بصورت مکمل یکدیگر بوده و تعامل و همکاری این دو نهاد باعث تسریع توسعه فرهنگی استان خواهد گشت.

سیدسجاد راستخانه با بیان اینکه تعامل دو دستگاه در بالاترین سطح خود بوده، افزود: در این دوره مرزی بین دو اداره کل در هیچ سطحی وجود ندارد و از ادارات فرهنگ و ارشاد و کتابخانه ها در شهرستان های استان می خواهیم که این همدلی ها و همکاری ها که تاکنون نیز وجود داشته عمیق تر شود.

وی تصریح کرد: برنامه های فرهنگی با هدف ترویج هر چه بیشتر توسعه کتاب و کتابخوانی که به صورت مشترک برگزار شود، قطعاً نتیجه بهتری را در پیش خواهد داشت.

راستخانه به پروژه های ساخت کتابخانه های عمومی در استان اشاره داشت و خاطرنشان ساخت: برخی از این پروژه ها از جمله ساخت کتابخانه های عمومی در شهرستان های پلدختر، دورود، سلسله و دلفان که مسئولیت ساخت آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده در آستانه تکمیل ساختمان بوده که امید است در سال جدید این کتابخانه ها خدمت رسانی خود را به عموم علاقه مندان آغاز نمایند.

وی همچنین تأکید داشت: با مساعدت نهاد کتابخانه های عمومی کشور بلافاصله پس از تکمیل صد درصدی پروژه کتابخانه های عمومی، کار تجهیز آن نیز آغاز و در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین امکانات آغاز به فعالیت خواهند نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تعامل دو دستگاه در سال گذشته بیان داشت: کتاب و کتابخوانی یکی از دلایل مهمی است که یک جامعه می‌تواند در برابر تباهی و هجوم فرهنگی در امان مانده و با هدف رسیدن به اهداف خود گام بردارد. کتاب‌ها عموماً برگرفته از نبوغ بشریت هستند که آموخته‌های متفاوتی را به نسل‌های مختلف انتقال می‌دهند.

اعظم روانشاد ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی و برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک میان دو دستگاه در سال جدید، روند تکمیل پروژه های ساخت کتابخانه های عمومی نیز تسریع خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 13 =