یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

در دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در راستای گسترش سرانه مطالعه در استان

زاهدان-دیدار مدیر کل با معاون سواد آموزی

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بر لزوم گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت های موجود برای افزایش سرانه و گسترش فضاهای کتابخانه ای تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، مهدی جهان تاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با روح الله شیرازی ، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از اقدامات مهم نهاد کتابخانه های عمومی در روستاها و اماکن عمومی ایجاد پیشخان کتاب با استفاده از ظرفیت های ادارات و سازمانها است.

وی افزود: آمادگی داریم تا با همکاری دو طرف در ایجاد پیشخان کتاب نسبت به تجهیز و تامین منابع مورد نیاز اقدام کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی مدرسه ساز در احداث، تکمیل و تجهیز کتابخانه های عمومی در سطح استان شد و گفت: با توجه به کمبود شدید فضای کتابخانه ای در استان و فاصله زیادی که با استانداردهای مورد نظر داریم، استفاده از گروه های جهادی و خیرین می تواند بخشی از این نیاز ها را مرتفع کند.

روح الله شیرازی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، نیز در این دیدار گفت: برای ترویج کتابخوانی ابتدا باید از مدارس آغاز کنیم و کودکان و نوجوانان را به مطالعه عادت دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه کلاس های سوادآموزی ما مکان ثابت ندارد و در مکان های مختلف برگزار می شود، می توانیم پیشخان کتاب را در اداره آموزش و پرورش در شهر ها ایجا کنیم و از طریق آموزشیاران کتاب ها را به دست مخاطبین برسانیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش در خصوص عضویت آموزشیاران و سواد آموزان در کتابخانه ها نیز گفت: هر ساله حدود 20 هزار نفر سواد آموز تحت پوشش داریم که می توانیم برای عضویت آنها اقدام کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در راستای گسترش سرانه مطالعه در استان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 3 =