یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین؛

تعامل سازنده با سایر دستگاه ها از مهمترین اولویت های این اداره کل در سال جاری است

جلسه شورای اداری

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان، تعامل سازنده و موثر با سازمان ها، دستگاه ها و انجمن های مختلف را از مهمترین اولویت های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، نخستین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان قزوین در سال 1403 با حضور مدیرکل، معاون، رئیس اداری و مالی، حراست، کارشناسان ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی استان در سالن جلسات اداره کل کتابخانه ها برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در این جلسه گفت: امسال ارتباط و تعامل با سازمان ها، مجموعه ها و انجمن های مختلف را از مهمترین اولویت های خود قرار داده ایم تا از طریق این ارتباطات زمینه جلب همکاری و حمایت هرچه بیشتر سایر دستگاه ها فراهم شود.

وی ضمن اشاره به اقداماتی که طی سال گذشته توسط اداره کتابخانه ها در راستای جذب همکاری سایر سازمان ها انجام شده بود، اظهار داشت: بدون شک پیشرفت و توسعه فرهنگی همه جانبه، در گرو همکاری و همراهی دستگاه ها با هم محقق می شود و بدون این همراهی، موفقیت دور از دسترس خواهد بود.

محمدبیگی همچنین خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که نقش مهمی در کتابخوان کردن عموم افراد از هر قشری داشته و اداره کل کتابخانه ها نیز به آن اهتمام ویژه ای دارد، جذب همکاری دادگستری ها برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس برای برخی مددجویان زندان است که این امر نیز در افزایش انگیزه و انس با کتاب تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی  استان قزوین افزایش عضویت کتابخانه های عمومی را از دیگر اولویت های مهم این اداره کل عنوان کرد و افزود: تعامل با گروه های جهادی از جمله برنامه هایی است که در راستای ارتقای اعضای کتابخانه های عمومی در برنامه ما قرار دارد.

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: اتفاقاتی توسط نهاد کتابخانه ها طی سال گذشته در سطح کشور رقم خورد که به واقع بی نظیر بود و نه تنها موجب افزایش شناخت عموم آحاد جامعه نسبت به کتابخانه های عمومی شده بلکه در ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی نیز نقش مهمی داشته است.

محمدبیگی در پایان ضمن قدردانی از زحمات تمامی همکاران در سطح استان، گفت: امید است با برنامه ریزی های انجام شده شاهد رشد و توسعه مطالعه مفید و افزایش حضور مردم در کتابخانه های عمومی طی سال جاری باشیم.

در این جلسه همچنین سایر حضار نقطه نظرات و دغدغه ها و پیشنهادات  خود را بیان کردند.

جلسه شورای اداری

جلسه شورای اداری

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 8 =