سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

در سفر یک روزه مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان به شهرستان بندر انزلی محقق شد؛

از دیدار با امام جمعه بندر انزلی تا بازدید از دو کتابخانه و گفتگو با کتابداران

دیدار با مسئولین، کتابداران و کتابخوانان بندر انزلی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سفر یک روزه خود به شهرستان بندر انزلی ضمن دیدار با امام جمعه این شهرستان و بازدید از مجموعه رفاهی تامین اجتماعی، با کتابداران و اعضای دو کتابخانه عمومی در این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان روز شنبه (25 فروردین) در سفر یک روزه خود به شهرستان بندر انزلی ضمن دیدار با امام جمعه این شهرستان و بازدید از مجموعه رفاهی تامین اجتماعی، با کتابداران و اعضای دو کتابخانه عمومی در این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
از دیدار با امام جمعه بندر انزلی تا بازدید از دو کتابخانه و گفتگو با کتابداران
تقوی در دیدار با حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه شهرستان بندر انزلی که با همراهی عبدالحسین باقری، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی و پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت صورت پذیرفت با اشاره به رسالت مجموعه کتابخانه های عمومی در ایجاد بسترهای مناسب مطالعه برای اقشار مختلف مردم، به نقش مهم ائمه جمعه و علما در تشویق مردم به سمت و سوی مطالعه و رشد آگاهی های فردی و اجتماعی پرداخت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین وضعیت شهرستان بندر انزلی در حوزه زیرساخت های مطالعاتی را نیز مورد بررسی قرار داد و با بیان اینکه فضای مطالعاتی فعلی به ویژه در شهر بندرانزلی پاسخگوی نیاز مراجعین و مخاطبین پرشمار نیست، بر ضرورت توجه جدی تر مسئولین این شهرستان برای ایجاد فضاهای مطالعاتی تاکید کرد.
وی در پایان، حمایت های امام جمعه شهرستان بندر انزلی از اقدامات فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان را دلگرم کننده و امیدبخش توصیف کرد و از آمادگی مجموعه خود برای برای هر نوع همکاری در زمینه احداث کتابخانه در مصلای بزرگ بندرانزلی در صورت اختصاص فضای مناسب در این مجموعه خبر داد.
از دیدار با امام جمعه بندر انزلی تا بازدید از دو کتابخانه و گفتگو با کتابداران
امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در این دیدار حرکت در مسیر تعالی اندیشه و آگاهی را مستلزم توجه به امر کتاب و کتابخوانی دانست و با بیان اینکه مردم می بایست از مزیت های مطالعه و کتابخوانی آگاه شوند، برگزاری محافل کتابخوانی در محل برگزاری نماز جمعه و  دیگر مساجد را یکی از این راهکارها عنوان کرد.
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین تاکیدات دین مبین اسلام و علما و شخصیت های برجسته ای چون مقام معظم رهبری در این حوزه را خاطرنشان کرد و با تقدیر از خدمات مسئولین پیشین مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی، گفت: امیدواریم با تغییرات صورت گرفته در مدیریت این مجموعه شاهد اتفاقات مثبت برای مردم و جامعه فرهنگی باشیم.
 
از دیدار با امام جمعه بندر انزلی تا بازدید از دو کتابخانه و گفتگو با کتابداران
عبدالحسین باقری، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی نیز در این دیدار مهمترین هدف خود در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در بندر انزلی را رشد شاخص های مختلف مطالعه به ویژه استفاده از ظرفیت و نظرات نخبگان و صاحبنظران برای تعالی کتاب و کتابخوانی دانست و کمک و هم افزایی مسئولین در مسیر موفقیت در اهداف را مهم برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین پس از این دیدار با حضور در کتابخانه های عمومی هشتم شهریور غازیان و امام جعفر صادق(ع) بندر انزلی ضمن دیدار با کتابداران و اعضای این دو مرکز فرهنگی از نزدیک به بررسی مشکلات و نیز فعالیت های این کتابخانه ها پرداخت.
بازدید از مرکز رفاهی تامین اجتماعی در بندرانزلی و دیدار با سید مجتبی میره جینی، سرپرست مجموعه رفاه گستر سازمان تامین اجتماعیY شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد امیران سرافراز ارتش شهیدان سپهبد صیاد شیرازی و سید محمدولی قرنی با حضور مسئولین استانی و کشوری در مصلی شهرستان بندرانزلی و نیز بازدید از کتابخانه های عمومی امام جعفر صادق (ع) و هشتم شهریور غازیان از دیگر برنامه های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این سفر یک روزه به شهرستان بندر انزلی بود.
 
از دیدار با امام جمعه بندر انزلی تا بازدید از دو کتابخانه و گفتگو با کتابداران
از دیدار با امام جمعه بندر انزلی تا بازدید از دو کتابخانه و گفتگو با کتابداران

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 6 =