سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳

با حضور نویسنده اثر و بنیانگذار کتابخانه دکتر واحد تفت؛

آیین رونمایی از کتاب «در فراز و نشیب دوران» برگزار شد

رونمایی کتاب در فراز و نشیب دوران

آیین رونمایی از کتاب «در فراز و نشیب دوران» به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تفت با مشارکت موسسه فرهنگی و هنری همتباران همدل این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، آیین رونمایی از کتاب «در فراز و نشیب دوران» با حضور سید حسین واحد، نویسنده اثر و بنیانگذار کتابخانه دکتر واحد تفت؛ محمد محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛حمیدرضا فلاح، معاون سیاسی، امنیتی فرماندار؛ محمد علی شهاب، پزشک تفتی تبار و جمعی از علاقه مندان در تالار دیدار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت برگزار شد.
 

مدیرکل کتابخانه عمومی استان یزد در آیین رونمایی از کتاب این نویسنده و معلم اخلاق، گفت: آشنایی من با فرهیخته بزرگوار، دکتر سید حسین واحد به زمان دیدار ایشان با وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت پیگیری امور ساخت کتابخانه در شهرستان تفت بر می گردد که با دستور وزیر محترم درخواست ایشان اجابت شد.

وی قدر شناسی، تدین و معلم بودن را از ویژگی های بارز ایشان بر شمرد و افزود: دکتر سید حسین واحد بنیانگذار کتابخانه بزرگ دکتر واحد تفت، خیّر نامی در حوزه های آموزش (مدرسه. خوابگاه دانشجویی. بیمارستان) و فرهنگ(کتابخانه) است.
 

محمد محسن رفیعی هم چنین اظهار داشت: طی جلسه ای که با این پزشک تفتی تبار و خیر کتابخانه ساز داشتیم، ایشان جهت کمک به ایجاد خدمات جدید در کتابخانه واحد تفت قول مساعد دادند.
 

مدیرکل کتابخانه عمومی استان یزد در پایان نقش خیران را در پیشبرد اهداف کتابخانه ‌های عمومی و رشد فضای مطالعه و علم ‌آموزی چشمگیر و قابل تقدیر دانست و خواستار پشتیبانی خیران نیک ‌اندیش از کتابخانه ‌های موجود و رفع نیازها و کمبودهای این مجموعه ‌ها شد.
 

سید حسین واحد، نویسنده اثر «در فراز و نشیب دوران» و خیرکتابخانه ساز، ضمن معرفی کتاب خود گفت: وقایع کتاب حاضر ماحصل خاطرات من از دوران کودکی تاکنون است و آنچه به رشته تحریر درآمده است بر اساس واقعیات است.

در ادامه محمد علی شهاب پزشک تفتی تبار و یکی از دوستان نزدیک سید حسین واحد به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت.
 

گفتنی است، کتاب «در فراز و نشیب دوران» در واقع تاریخ اجتماعی شهر تفت شامل خاطراتی از خیر کتابخانه ساز، پزشک نیکوکار و فرهنگ دوست سید حسین واحد است که با زبانی گویا و نثری روان روایت و به‌تازگی توسط انتشارات ضریح آفتاب منتشر شده است. سید حسین واحد، دارای مدرک دکتری حرفه ای پزشکی،متخصص زنان، زایمان و نازایی ساکن مشهد مقدس، استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از 50 سال سابقه طبابت و تدریس، محصّل سابق دبیرستان ششم بهمن(شهید صدوقی) تفت، بنیانگذار کتابخانه بزرگ دکتر واحد تفت و خیّر نامی در حوزه های آموزش (مدرسه. خوابگاه دانشجویی. بیمارستان) و فرهنگ(کتابخانه) است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 4 =