سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵

همزمان با هفته سلامت؛

کارگاه آموزشی «سلامت و تغذیه» در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی سلامت

رئیس گروه تغذیه و بهداشت استان اردبیل در کارگاه آموزشی «سلامت و تغذیه»، گفت: تغییرات به وجود آمده در سبک زندگی، موجب بروز و توسعه بیماری های غیرواگیر در جامعه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، همزمان با هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» کارگاه آموزشی تغذیه و سلامت خانواده با سخنرانی آرش سیادتی، رئیس گروه تغذیه و بهداشت استان و شرکت جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

سیادتی در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در نتیجه صنعتی شدن جامعه و به دنبال آن کم تحرکی افراد که غالبا از اثرات صنعتی شدن است، اضافه وزن و بروز بسیاری از بیماری ها در جامعه رایج شده است.   

وی خاطرنشان کرد: همان‌قدر که تغذیه سالم یکی از اساسی‌ترین موارد در سلامت جسم و رشد بدن است، تغذیه ناسالم می‌تواند، ضربات مهلکی بر عنصر حیاتی وارد سازد. از این‌ رو تأخیر در رشد کودکان، چاقی مفرط و متوقف شدن قد و از سوی دیگر عدم رشد ذهنی، فکری و شناختی افراد از عواقب یک انتخاب نادرست و گنجاندن مواد غذایی ناسالم در سبد غذایی خانواده است.

رئیس گروه تغذیه و بهداشت استان اضافه کرد: کسانی که به مواد غذایی سالم روی می‌آورند با خلق‌وخوی بهتر، نگرش مثبت‌تر و کارکرد سلول‌های مغزی مطلوب‌تر روبه رو هستند در حالی که نارسایی‌های عصبی و روانی، ناتوانی‌های مغزی، افت سلامت سلول‌های مغزی از نتایج بد یک رژیم ناسالم است که زندگی افراد را به مخاطره می‌اندازد و آرامش را از آنها صلب می‌کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 13 =