چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲

استاندار کردستان در دیدار دبیرکل نهاد مطرح کرد؛

نقش مؤثر کتابخانه‌های عمومی در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با استاندار کردستان

استاندار کردستان در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نقش کتابخانه های عمومی در ارتقای شاخص های کتابخوانی را مؤثر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه طی سفر به استان کردستان که به منظور دیدار با کتابداران، مسئولان استانی و بازدید از کتابخانه های عمومی انجام شد، با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیدار و گفتگو کرد.

نقش مؤثر کتابخانه‌های عمومی در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این دیدار با اشاره به فعالیت ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور اظهار داشت: کتابخانه‌ها بعد از مسجد و مدرسه، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی است و ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگی به شمار می آید.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه، مراکز مشاوره در کتابخانه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود که به لحاظ کاهش هزینه مشاوره و استفاده مردمی از این ظرفیت از بستر کتابخانه ها، ظرفیت بسیار خوبی محسوب می شود.

رمضانی در خصوص تفاهم نامه امضا شده با سازمان بهزیستی، گفت: طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان بهزیستی پیش بردیم و اقدامات انجام شده به جرئت می‌توان گفت تنها دستگاهی هستیم که به گروه‌های خاص از جمله نابینایان، ناشنوایان و سالمندان خدمت فرهنگی ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌ها محدود به سالن مطالعه نیست و در نسل جدید کتابخانه ها حدود ۶۰ خدمت به مخاطبان ارائه می شود، اضافه کرد: متأسفانه ۱۰ شهر در استان کردستان فاقدکتابخانه است. فضاهای بلااستفاده که در اختیار دستگاه‌های دولتی است می‌تواند به عنوان کتابخانه در خدمت عموم قرار گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواستار حمایت استاندار کردستان از راه‌اندازی کتابخانه سیار شد و گفت: با توجه به جمعیت روستاها اگر استان در اهدای خودرو کمک کند و از محل تملک دارایی‌ها بتوان خودرویی برای ایجاد کتابخانه سیار اختصاص داد، می‌توانیم کار تجهیز را انجام دهیم و قدمی بزرگی در حوزه کتابخانه‌ها خواهد بود.

رمضانی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر اهتمام دولت به حوزه فرهنگ، عملی بوده و با رویکرد شما در حوزه فرهنگ، می‌شود از این فرصت استفاده کرد و شهرهای فاقدکتابخانه در استان را به صفر رساند.

نقش مؤثر کتابخانه‌های عمومی در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در ادامه این دیدار از راه‌اندازی کتابخانه در شهر شویشه شهرستان سنندج خبر داد و گفت: تأسیس کتابخانه در شهر شویشه یکی از مصوبات سفر ما به این شهر بود که تلاش می‌شود در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد. در سفر رئیس جمهور به استان کردستان، اعتبارات خوبی به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کرد که موجب پیشرفت پروژه ها شد.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیاز جامعه امروز دانست و تأکید کرد: ارتباط مؤثر رؤسای اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ها با فرمانداران می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

نقش مؤثر کتابخانه‌های عمومی در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی

نقش مؤثر کتابخانه‌های عمومی در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی

نقش مؤثر کتابخانه‌های عمومی در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 11 =