چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶

معاون سیاسی فرماندار کنگان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مطرح کرد؛

ضرورت معرفی کتاب‌های خوب به مردم

image-20240424144840-1.jpeg

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار کنگان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار کرد: ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه ضروری است و برای تحقق این مهم باید کتاب‌های خوب به مردم معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان در سال جاری با دستور کار تشریح دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر، گزارش عملکرد کتابخانه های شهرستان در سال 1402 و بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی در ساختمان فرمانداری برگزار شد.

مهدی قاسمی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان کنگان در این جلسه با اشاره به دومین مسابقه کتابخوانی استان، اظهار کرد: ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه ضروری است و برای تحقق این مهم باید کتاب‌های خوب به مردم معرفی شود.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از مهم ترین ارکان حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک جامعه و همچنین نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار کنگان افزود: یکی از کارهای مهم فرهنگی در جهت افزایش سرانه مطالعه و تشویق مردم به خصوص کودکان و نوجوانان به مطالعه و به دنبال آن حل مسائل و مشکلات فرهنگی، برگزاری همین مسابقات کتابخوانی است.

امینه پشتیبان نژاد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در سال 1402 اظهار کرد: برگزاری مسابقات فصلی کتابخوانی در گروه های سنی مختلف توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، ضمن اینکه لذت مطالعه مفید و اثرگذار را به مخاطب می چشاند در عین حال با جوایز متنوع، انگیزه ای برای تشویق و ترغیب به فضای مطالعه ایجاد کرده است.

در این جلسه شهرداری های کنگان، سیراف و بنک به منظور همکاری در جهت جلب مشارکت حداکثری عموم مردم شهرستان در مسابقه کتابخوانی، تقبل کردند در اقدامی خیرخواهانه با همکاری اداره آموزش و پرورش بیش  200 نسخه از کتاب های این مسابقه خریداری و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار دهند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 8 =