یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

با محوریت سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.

انجمن بدره

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره در سال ۱۴۰۳ با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره در سال ۱۴۰۳ با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام؛ یاسر علیزاده، فرماندار بدره و جمعی از نمایندگان ادارات شهرستان و اعضای حقیقی و حقوقی در فرمانداری بدره برگزار شد. 

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد عالیقدر شهید مرتضی مطهری گفت: معلمی شغل انبیا است. پیامبران آمدند تا آدمی را از جهل و گمراهی برهانند و با هدایت آنها به سوی خودشناسی و خداشناسی آن ها را به کمال برسانند. معلم به همراه کتاب نور افشانی می کند و راه های تاریک را روشن می سازد. از طریق کتاب و کتابخوانی است که می توان شکوفایی و بالندگی جامعه را دید.

حیدری افزود: پرورش نسبت به آموزش اولویت دارد. ما امیدواریم در کنار مجموعه های فرهنگی- آموزشی به عنوان یک نهاد متولی در تقویت فرهنگ جامعه تلاش کنیم تا جامعه ای رو به رشد داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: پیشرفت و حرکت سریع تر در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است. با توجه به شرایط موجود در جامعه و اهمیت جایگاه کتابخوانی باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

سمیه حیدری با تأکید بر اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی یک رویداد مهم فرهنگی است، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره موجب آگاهی بخشی و معرفت افزایی آحاد جامعه در خصوص سیره و سبک زندگی اهل‌بیت عصمت شده است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه این جشنواره استفاده کرد.

وی هدف از این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم (ع) و گرامیداشت دهه کرامت، دانست و بیان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه خواهد شد.

حیدری در پایان صحبت های خود به ضرورت پیگیری برگزاری و اجرای مصوبات جلسات انجمن کتابخانه‌ها و همکاری بیش از پیش شهرداری‌ها با کتابخانه های عمومی تأکید کرد.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.

یاسر علیزاده ضمن تبریک روز معلم و روز کار و کارگر به اهمیت کتابخانه‌های عمومی در رشد فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: حمایت از کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

فرماندار شهرستان بدره در این جلسه بیان داشت: توسعه همه جانبه کتاب و کتابخوانی همواره یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری بوده و ایشان فرمودند «در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیدا کند. کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود و این کار بر عهده‌ همه‌ دستگاه‌هایی است که در این زمینه مسئولند.»

وی ادامه داد: پیوند کتاب و کتابخوانی و ارتقا و اعتلای فرهنگ و سطح سواد آحاد جامعه پیوندی ناگسستنی است. توجه به بحث کتاب و کتابخوانی می تواند به گونه ای بسیار تاثیرگذار جامعه را در مسیر رشد فکری و فرهنگی یاری دهد.

علیزاده در خصوص پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها توسط شهرداری ها اظهار داشت: شهرداری به‌عنوان نهادی برخاسته از افکار عمومی، راهگشای حل مسائل اجتماعی، تقویت کتابخانه‌ها و تعامل دوسویه میان جامعه و کتابخانه و حامی برنامه‌های فرهنگی است و در این راه به کتابخانه‌های عمومی کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر زمین‌های مازاد زیادی در اختیار برخی از دستگاه‌ها قرار دارد که بلااستفاده است؛ لذا باید تلاش کنیم این زمین‌ها را ساماندهی کنیم تا به مکان‌هایی فرهنگی برای استفاده مردم تبدیل شوند.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.


در آغاز این جلسه رویا مهدی پور، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره گزارشی از عملکرد و فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان بدره ارائه داد.

در ادامه این جلسه، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی نظرات و برنامه‌های خود را برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان بدره ارائه دادند.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بدره برگزار شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 6 =