یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی انجام شد؛

دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال احمر استان ایلام

جلسه با هلال

مدیرکل، معاون و جمعی از کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی با مدیرعامل و اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان ایلام دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، به منظور گسترش همکاری ها و در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی، سمیه حیدری، مدیرکل، به همراه معاون و جمعی از کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان با حمزه محمدی، مدیرعامل و اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان ایلام دیدار و گفتگو کرد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی استان از جمله هلال احمر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه است.

دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال احمر استان ایلام


وی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در میان دستگاه‌های مختلف را امری واجب دانست و همراهی مجموعه هلال احمر را در کنار کتابخانه‌های عمومی استان باعث دلگرمی و هم افزایی بیشتر فعالیت های دو دستگاه معرفی کرد.

حیدری اظهار کرد: ویژگی مهم کتابخانه‌های عمومی که می تواند در جهت همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر حائز اهمیت باشد، این است که کتابخانه‌ها محل رفت و آمد همه گروه‌های مردمی در مناطق مختلف از جمله مناطق کم برخوردار هستند و کتابخانه ها به کمک جمعیت هلال احمر می‌تواند به تحقق عدالت و به خصوص عدالت فرهنگی در این مناطق کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی اشتراکات زیادی با فعالیت هلال احمر دارد و مهمترین زمینه مشترک آن نیز ارائه خدمات مستقیم به گروه‌های مختلف مردم است و این می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های مشترک بین دو دستگاه باشد.

دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال احمر استان ایلام


حمزه محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن اسقبال از همکاری با کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی این جمعیت را در زمینه‌های مختلف آموزشی، امدادی و فرهنگی اعلام کرد.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی است و اینکه به عنوان سازمان اداری و عملیاتی شناخته شود، رویکرد اجتماعی و مردمی دارد و براساس مفهوم داوطلبی پایه گذاری شده است؛ این مفهوم بنیادی است که باید روی آن کار و فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در این دیدار بر ادامه همکاری‌های جمعیت هلال احمر با کتابخانه‌های عمومی استان تاکید و رسالت ترویج کتاب و کتابخوانی را از سیاست های مهم هلال احمر عنوان کرد.

محمدی گفت: خانه هلال جایی است که داوطلبان گرد هم جمع می‌شوند و به ارائه خدمات می‌پردازند و اولویت کار داوطلب توجه به کرامت انسان‌ها و توانمند سازی افراد و کاهش آسیب پذیری است. خانه هلال، کوچکترین واحدی است که در جمعیت هلال احمر برای داوطلبان راه‌اندازی شده و ما در استان در نظر داریم تا این خانه ها را در کتابخانه های مختلف فعال کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: خانه‌های هلال دارای سه ضلع اجتماعی محور و آموزش و اقدامات داوطلبانه هستند، بعد اجتماعی خانه‌های هلال به معنای استفاده از ظرفیت جامعه است. همچنین آموزش، پایه و اساس کارهای جمعیت است که با استفاده از ظرفیت کتابخانه های این مهم ساده تر انجام می گیرد.

در این جلسه در خصوص افزایش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت های مشترک بین دو دستگاه در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه سازی فعالیت‌های امدادی و عام المنفعه در بین آحاد مردم بحث و تبادل نظر شد.

دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال احمر استان ایلام

دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال احمر استان ایلام

دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال احمر استان ایلام

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 10 =