سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت؛

توسعه متوازن فضاهای فرهنگی و آموزشی لازمه تحقق عدالت فرهنگی است

نشست برنامه ریزی توسعه فضا های فرهنگی

کمال الدین میرجعفریان در نشست بررسی فضاهای فرهنگی استان اردبیل گفت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی، زمین مورد نیاز در مناطق فاقد کتابخانه عمومی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، با هدف بررسی وضعیت فضاهای فرهنگی و کتابخانه ای،  نشست کمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در این جلسه اظهار داشت: توسعه فضاهای کتابخانه ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری، یکی از مطالبات دانش آموزان و دانشجویان در سال های اخیر بوده است. در این راستا و در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی ها، پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه ­های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه عمومی استان نیز از مذاکره با خیر کتابخانه ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و گفت: خیرین کتابخانه ساز آماده احداث پروزه احداث کتابخانه عمومی بعد از تحویل زمین هستند. بر اساس برآورد صورت گرفته پیش بینی می شود طی یک تا دو سال آینده بتوانیم کتابخانه ای شایسته در این نقطه از شهر افتتاح کرده و به بهره برداری برسانیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه ای آن بهره مند شوند.

رضاقلیزاده یادآورشد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استانداردهای فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) است و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد در خصوص تأمین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد، اقدامات لازم توسط دستگاه های ذیربط صورت گیرد. همچنین اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد زمینی به مساحت 600 مترمربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 2 =