سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

نماینده منتخب شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس؛

لزوم اهتمام مسئولان به توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی

image-20240430091553-1.jpeg

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با امید کریمیان، نماینده منتخب مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی دیدار و پیام تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به وی تقدیم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با امید کریمیان، نماینده منتخب مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی دیدار و پیام تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به وی تقدیم کرد.

امید کریمیان، نماینده منتخب مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این دیدار، عنوان کرد: نقش مهم کتابخانه های عمومی در توسعه همه جانبه کشور بر کسی پوشیده نیست. رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی امری ضروری است و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان باید به این مهم توجه کنند.

کریمیان گفت: با توجه به اینکه شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در مریوان مناسب نیست، تلاش می کنیم با ساخت و راه اندازی کتابخانه های جدید این مشکل حل شود.

نماینده منتخب مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کتاب و کتابخانه از ضروریات حوزه فرهنگ در هر جامعه است و بی توجهی به این مقوله صدمات جبران ناپذیری به ارمغان خواهد آورد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: در حال حاضر ۷ باب کتابخانه عمومی در مریوان وجود دارد که از این تعداد ۳ باب نهادی و ۴ باب مشارکتی است.

وی با اشاره به عضویت ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در کتابخانه های عمومی مریوان، بیان کرد: با راه اندازی کتابخانه ها و ارتقای شاخص دسترسی، این تعداد افزایش چشمگیری می یابد.

حسنی خونسار اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حمایت و پشتیبانی این نهاد فرهنگی، می توانند نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان، لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به نماینده منتخب مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس دوازدهم را به وی تقدیم کرد.

لزوم اهتمام مسئولان به توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 7 =