پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

محسن مؤمنی شریف در نخستین نشست «گعده امین» مطرح کرد؛

کتاب جزء عناصر اصلی زندگی رهبر انقلاب/ سوابق عضویت در کتابخانه عمومی از نوجوانی

محفل گعده امین در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

اولین نشست «گعده امین» به منظور بررسی مستند «غیر رسمی ۶» با حضور محسن مؤمنی شریف در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست «گعده امین» با هدف بررسی مستند «غیررسمی ۶» با روایتگری محسن مؤمنی شریف و با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران؛ سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد؛ محمد جعفر بگلو، و با اجرای مرتضی یراق‌بافان و جمعی از علاقه‌مندان در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

محسن مؤمنی شریف ضمن معرفی مستند «غیررسمی ۶» گفت: کتاب جزء عناصر اصلی زندگی مقام معظم رهبری است و علاقه به کتابخوانی مربوط به دوران کنونی نیست و ایشان از نوجوانی کتاب‌خوان حرفه‌ای بوده‌اند و سوابق عضویت و امانت کتاب از کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد توسط ایشان موجود است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب خیلی از رمان‌های کلاسیک را در دوران نوجوانی و اوایل جوانی مطالعه کرده‌اند و بخشی از آشنایی ایشان با تاریخ و تمدن کشورهای جهان از مسیر مطالعه کتاب‌های رمان و داستان است.

این مؤلف و پژوهشگر ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه‌های تاریخ، علوم حوزوی، فقه، اصول، تفسیر، سیاست و شاخه‌های گوناگون ادبیات مطالعه مستمر دارند و صاحب‌نظر هستند.

رئیس پیشین حوزه هنری گفت: پس از پخش مستند «غیررسمی ۶» بسیاری از جوانان و مردم از مهربانی و فرهنگ‌مداری رهبر انقلاب متحیر شدند و این مسئله بیانگر آن است که در معرفی جنبه‌های مختلف زندگی ایشان توسط اهالی فرهنگ و هنر کوتاهی شده است.

وی افزود: حافظه قوی، علاقه فراوان و پیگیری رهبر انقلاب در تسلط ایشان بر کتاب‌های خوانده شده تأثیرگذار است و زحمات بسیاری در این خصوص توسط ایشان کشیده شده است.

مؤمنی شریف گفت: نکته اول برای اینکه کتاب در سبد خانوار مردم قرار گیرد، این است که مردم احساس نیاز کنند و رسانه‌ها و افراد صاحب تریبون در این خصوص وظیفه سنگینی دارند. ملتی که خواستار تمدن‌سازی است همواره باید مطالعه کند و کسی بی‌نیاز از کتاب و کتابخوانی نیست.

وی با اشاره به سیره رهبر معظم انقلاب گفت: برای ایشان خود کتاب موضوعیت دارد و مؤلف کتاب و ناشر در اولویت انتخاب‌های آیت الله خامنه‌ای نمی‌باشد. تحسین و تمجید از نویسندگان نوقلم که تألیفات خوبی داشتند همواره توسط ایشان انجام می‌شود.

نویسنده کتاب ادامه داد: تعصب و دغدغه رهبری بر روی زبان و ادبیات فارسی مثال‌زدنی است و ایشان از تحریفات زبان فارسی رنج می‌برند. دیدار با شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان نیز در راستای گرامیداشت و توجه ویژه به زبان فارسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در نگاه رهبر انقلاب شعر رسانه و سرمایه ملی است و اگر از شعر و ادبیات فاصله بگیریم هویت و فرهنگ ما لطمه خواهد خورد.

مؤمنی شریف با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران گفت: بازدیدهای ایشان به صورت تصادفی و بر اساس حروف الفبا انجام می‌شود و توجه ویژه ایشان از دوران ریاست جمهوری به نمایشگاه کتاب باعث رونق و گسترش این رویداد فرهنگی در تمامی این سال‌ها شده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای از تمام توان و ظرفیت خود برای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کند که از جمله آن می‌توان به بازدید چندساعته از نمایشگاه کتاب، اشاره به متن کتاب در سخنرانی‌ها و تقریض‌های متعدد ایشان اشاره کرد.

کتاب جزء عناصر اصلی زندگی رهبر انقلاب/ سوابق عضویت در کتابخانه عمومی از نوجوانی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 9 =