پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

محمدرضا هراتی با «رادیو گفتگو» مطرح کرد؛

تلاش کردیم با افزایش دسترسی به کتاب در حال خوب بازار نشر سهیم باشیم

گفتگوی محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی با شبکه اینترنتی کتاب

محمدرضا هراتی اظهار داشت: به اعتقاد من حال حوزه کتاب و ادبیات، خوب است؛ ما نیز در نهاد کتابخانه های عمومی کشور تلاش کردیم با افزایش دسترسی به کتاب، در حال خوب بازار کتاب و نشر سهیم باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در گفتگو با «رادیو گفتگو»، که به صورت زنده از شبکه اینترنتی کتاب نیز پخش می‌شد، به مرور کارنامه سی و چهارساله نمایشگاه کتاب و تأثیر آن بر حوزه نشر کشور پرداخت.

محمدرضا هراتی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را بهار حوزه نشر دانست و ضمن تبریک فرارسیدن این ایام، اظهار داشت: به اعتقاد من حال نشر و حال حوزه کتاب و ادبیات، خوب است. بسیاری از دوستانم گاه می‌گویند نشر کشور در وضعیت مناسبی نیست اما باید بگویم آمارهای خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعداد عناوین کتاب‌های چاپ اول و کتب تجدیدچاپی که وارد بازار نشر می‌شود، حاکی از حال خوب بازار نشر کشور است.

وی ادامه داد: در این میان همانگونه که رئیس جمهور محترم تأکید کرده‌اند، با توجه به وضع موجود فرایند تولید و گرانی قیمت کتاب دسترسی به کتاب باید افزایش یابد. یکی از فضاهای اصلی که می‌تواند این دسترسی را ایجاد کند، کتابخانه‌های عمومی کشور است و ما در این زمینه بسیار تلاش کرده‌ایم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد با اشاره به مجموعه اقدامات نهاد تحت عنوان «هدهد سفید»، گفت: این منظومه شامل کتابخانه سیار، شخصیت تلویزیونی و کارتونی، جشنواره نشان هدهد سفید و کتابخانه ویژه کودک است؛ در طراحی این مجموعه تلاش شد اصول روانشناختی کودک و نوجوان لحاظ شود. ما به نوبه خود تلاش کرده‌ایم در حال خوب بازار کتاب و نشر سهیم باشیم؛ زمانی که خودروی کتابخانه سیار هدهدسفید با شعاع خدمتی حدود ۲۰ نقطه وارد روستاها و مناطق دورافتاده می‌شود، هیجان فرزندان ایران زمین برای استفاده از این کتابخانه‌ها مثال‌زدنی و دیدنی است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 0 =