جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

مسعود رضایی در دومین نشست «گعده امین»؛

از منظر رهبر انقلاب کتابخانه مرکز فرهنگی اثرگذار در پرورش نسل کتاب‌خوان است

دومین نشست «گعده امین» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

دومین نشست «گعده امین» به منظور بررسی مستند «غیر رسمی ۶» با حضور مسعود رضایی در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین نشست «گعده امین» با هدف بررسی مستند «غیررسمی ۶» صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت با روایتگری مسعود رضایی، تاریخ‌نگار و سندپژوه و با حضور محمد جعفربگلو، و با اجرای مرتضی یراق‌بافان و جمعی از علاقه‌مندان در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

مسعود رضایی در این نشست گفت: در ابتدای سخن به این نکته باید اشاره کرد که مقام معظم رهبری مشغولیت‌ها و مسئولیت‌های متعددی دارند و درگیر مسائلی در سطح ملی و بین‌المللی هستند؛ ولیکن با وجود مشغله فراوان هرگز از مسائل حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی غافل نشده‌اند.

وی افزود: حضور هرساله ایشان در نمایشگاه کتاب بیانگر حساسیت این موضوع برای ایشان است و در فضایی صمیمی و بدون تکلف با ناشران گوناگون گفتگو می‌کنند.

رضایی گفت: در زمان بازدید از نمایشگاه حالت نشاط و شادابی در چهره ایشان مشخص است و انگار در جمع خانواده حضور دارند و رفتاری صمیمانه با تمامی غرفه‌داران دارند.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر انقلاب گفت: به دلیل شکست در سایر حوزه‌ها فشار اصلی دشمن بر روی حوزه فرهنگ است و اگر فرهنگ اسلامی، انقلابی و ایرانی از ملت ایران گرفته شود و فرهنگ غربی حاکم شود، روحیه مبارزه‌طلبی و مقاومت کمرنگ خواهد شد.

این پژوهشگر تاریخ معاصر ایران افزود: از نظر رهبر انقلاب کتابخانه یک مرکز فرهنگی است که می‌تواند در پرورش نسل کتاب‌خوان تأثیرگذار است و برنامه‌های کتابخانه های عمومی باید به جذب کودکان و نوجوانان منتج شود و کودکان یاد بگیرند که بخوانند و بنویسند و نقد کنند و با نویسندگان آشنا شوند.

وی گفت: کتابخانه شخصی رهبر انقلاب بسیار منحصر به فرد بوده و ایشان در موضوعات متنوع و مختلف مطالعه مستمر دارند و بسیاری از جلسات و دیدارهای خود را در فضای کتابخانه برگزار می‌کنند.

رضایی گفت: آیت‌الله خامنه‌ای اهمیت خاصی برای حوزه فرهنگ قائل بوده و نسبت به رفع مشکلات و مسائل اهالی فرهنگ حساس و پیگیر هستند.

وی «مستند غیررسمی ۶» را آیینه تمام‌نمای افکار رهبر انقلاب در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی نمود و گفت: عشق و علاقه رهبر انقلاب به کتاب و کتابخوانی در این مستند به زیبایی هرچه تمام تر نمایش داده شده است و امیدوارم این مستند فاخر بیش از پیش دیده شود.

از منظر رهبر انقلاب کتابخانه مرکز فرهنگی اثرگذار در پرورش نسل کتاب‌خوان است

از منظر رهبر انقلاب کتابخانه مرکز فرهنگی اثرگذار در پرورش نسل کتاب‌خوان است

از منظر رهبر انقلاب کتابخانه مرکز فرهنگی اثرگذار در پرورش نسل کتاب‌خوان است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 13 =