دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴

به میزبانی کتابخانه عمومی شهید اندرزگو بندررامام خمینی(ره)؛

نشست مطالعاتی محفل ادبی مدقلم با محوریت آثار فردوسی برگزار شد

انجمن مدقلم

به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی، نشست مطالعاتی محفل ادبی مدقلم با محوریت زندگینامه و آثار فردوسی در کتابخانه عمومی شهید اندرزگو بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، نشست مطالعاتی محفل ادبی مدقلم با محوریت آثار فردوسی و حضور اعضای محفل و دوستداران کتاب در کتابخانه عمومی شهید اندرزگو بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست که با تکیه بر آثار فردوسی و تمرکز بر حفظ زبان فارسی توسط این شاعر برگزار شد، در خصوص زندگینامه فردوسی، آثار وی و اهمیت اشعار فردوسی برای معرفی ادبیات فارسی به جهانیان بحث و گفتگو شد.

مهران عباسی، عضو محفل ادبی مدقلم با ارائه شرح مختصری از زندگینامه فردوسی عنوان کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای بزرگ ایران، یکی از شاعران مشهور عالم، ستاره درخشنده آسمان ادب فارسی و از مفاخر نامبردار ملت ایران است که شاهنامه فردوسی یکی از آثار فاخر به جا مانده از این شاعر ایران زمین است که بخشی از هویت فرهنگی ادبیات ایران را تشکیل می دهد.

وی افزود: آفریننده شاهنامه با آگاهی و تسلط بر فرهنگ، تمدن و باورهای ایران کهن و دوره اسلامی و با نگاهی ژرف و بلند، بیان شیوا و قابل فهم تاریخ ایران را به زبان شعر گفته است.

گفتنی است، در خاتمه این نشست تعدادی از اعضای محفل ادبی به خوانش شاهنامه پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 13 =