پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و شهردار یاسوج مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد در راه توسعه فرهنگی شهر

شهردار یاسوج

در دیدارمدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد و شهردار یاسوج، شیوه اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و زیباسازی فضای کتابخانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با کیوان آشنا، شهردار یاسوج همکاری‌های مثبت این شهرداری با کتابخانه‌های عمومی را قابل تقدیر دانست و بیان داشت: ۷۰ با کتابخانه عمومی استان در حال خدمت رسانی به تمامی اقشار می باشد و برای بهبود کیفیت خدمت رسانی نیازمند همکاری مجموعه شهرداری است.

جبارنژاد با اشاره به مشترکات کاری کتابخانه ها و شهرداری ها افزود: حیطه مشترک کاری کتابخانه های عمومی و شهرداری ها در اجرای برنامه های فرهنگی می تواند در توسعه فرهنگی شهر مثمر ثمر واقع گردد.

آشنا، شهردار یاسوج، مهمترین دغدغه مردم را دغدغه های فرهنگی دانست و اظهار داشت: هزینه در راه توسعه فرهنگی شهر، سرمایه گذاری است. ما در نظر داریم با دیوارنگاری روبروی کتابخانه‌ مرکزی یاسوج، فضایی دلنشین برای کتابخوانی نسل جوان فراهم آوریم تا بتوانند در محیطی آرام و زیبا به مطالعه بپردازند.

وی افزود: کتابخانه ها می توانند با نصب شعارهای فرهنگی در فضای کتابخانه کمک کار شهرداری باشند. ما می‌خواهیم کتابخانه‌ها نه تنها به عنوان مکانی برای نگهداری و امانت کتاب، بلکه به عنوان قلب تپنده و محور فرهنگی شهر مطرح باشند و برای تحقق این هدف با تمام وجود در کنار کتابخانه‌های عمومی خواهیم بود. ان شاءالله قدم های مشترک ما به پیشرفت و آبادانی شهرمان می انجامد.

آشنا افزود: امید است نتیجه این همسویی و همکاری بین کتابخانه ها و شهرداری به زودی به ثمر برسد و شهروندان بتوانند از محیطی غنی از لحاظ فرهنگی بهره‌مند شوند.

گفتنی است، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری، اجرای طرح دیوارنگاره روبروی کتابخانه مرکزی یاسوج و اجرای برنامه های فرهنگی مشترک از مهمترین نتایج این دیدار بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =