پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵

با هدف توسعه همکاری‌ها در راستای ترویج کتابخوانی؛

تفاهم‌نامه همکاری ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش اردبیل امضاء شد

تفاهمنامه همکاری

تفاهم نامه همکاری ادارات کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان اردبیل به منظور اجرای برنامه های کتاب محور و تعامل بیش از پیش بین مدارس و کتابخانه های عمومی به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، تفاهم نامه همکاری ادارات کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان طی نشستی با حضور پروانه رضاقلیزاده و کلام الله صفری، مدیران کل دو مجموعه به امضا رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این نشست با بیان رسالت مشترک کتابخانه های عمومی و مدارس در جهت ارتقای آموزش و کتابخوانی بین دانش آموزان اظهار داشت: هم افزایی بیشتر بین کتابخانه های عمومی و مدارس به عنوان دو دستگاه اثرگذار در حوزه کتاب و کتابخوانی در رشد و بالندگی جامعه مؤثر خواهد بود.

وی کتابخانه های عمومی را مرجع مهم علمی برای قشر دانش آموز و دانشجو دانست که مکمل برنامه های آموزشی است و در راستای ارتقای علمی اساتید، دانش آموزان و دانشجویان ایفای نقش می کند.

رضاقلیزاده اهداف این تفاهمنامه را در دسترس قرار دادن کتاب و سوق دادن دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: اجرای طرح های مبتکرانه­ کتاب محور در مدارس و استفاده از ظرفیت طرفین برای ترویج کتاب و کتابخوانی از اهداف دیگر این تفاهمنامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز طی سخنانی با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب از دوران کودکی در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: خانواده، کتابخانه و مدرسه از ارکان مهم در تحقق این امر مهم محسوب می شود و کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی مهم باید مورد توجه خانواده ها مدارس و کتابخانه های عمومی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ایجاد کارگروه های مشترک بین مدیران و تصمیم سازان این دو دستگاه در خصوص برگزاری نشست های مشترک مدیران و دبیران مدارس با مسئولین کتابخانه های عمومی و برنامه ریزی به منظور حضور کتابداران در مدارس و همچنین تسهیل حضور دانش آموزان در کتابخانه های عمومی، بستر های ترویج کتاب و کتابخوانی را فراهم خواهد آورد.

کلام الله صفری تصریح کرد: تربیت کتاب یاران از بین دانش آموزان به منظور ایفای نقش رابط بین کتابخانه و مدارس و برقراری امانت کتاب توسط کتاب یاران در مدارس از برنامه هایی است که تعامل بین مدرسه و کتابخانه را افزایش خواهد داد.

در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری در (۱۲ ماده) بین مدیران دو نهاد فرهنگی امضا و مبادله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 4 =