دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷

با حضور مردم و مسئولین برگزار شد؛

همایش بزرگ نکوداشت فردوسی و روز زبان فارسی در کتابخانه ایرج افشار سیستانی

روز فردوسی -زابل

همایش بزرگداشت فردوسی و روز زبان فارسی با حضور جمعی از مردم سیستان و مسئولین در کتابخانه استاد ایرج افشار سیستانی در زابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، به مناسبت روز زبان فارسی و گرامیداشت حکیم ابولقاسم فردوسی جشنی در کتابخانه عمومی استاد ایرج افشار سیستانی زابل برگزار شد.

مهدی جهان تاب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم با تشریح برخی افتخارات سیستان در حوزه علم و ادب و هنر  گفت: انتخاب روستای ژاله ای زابل به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور، نشان از وجود ظرفیت بالای منطقه از بعد فرهنگی را دارد. شهر زابل ظرفیت انتخاب به عنوان شهر دوستدار کتاب کشور را دارد و در این راستا توسعه فعالیت ها و خدمات کتابخانه های عمومی اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کتابخانه استاد ایرج افشار را یکی از مجهزترین کتابخانه های عمومی در منطقه جنوب شرق معرفی و از همه مردم دعوت کرد تا برای استفاده از این امکانات به کتابخانه مراجعه کنند.

علی اصغر میری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زابل نیز هدف از برگزاری این همایش را پاسداشت مقام رفیع حکیم ابوالقاسم فردوسی، عنوان کرد و گفت: شاهنامه به عنوان سند افتخار و بزرگترین کتاب فارسی و حماسی و زبان فارسی به عنوان سند اصالت و هویت و پیونددهنده اقوام مختلف در اقصی نقاط جهان است.

در حاشیه این همایش برنامه های شاهنامه خوانی، موسیقی زنده، شعرخوانی، طراحی، خطاطی و نقاشی از داستان های شاهنامه و نمایشگاه کسب و کارهای کوچک و کتاب در ۱۰ غرفه برگزار شد و هنرمندان حاضر به معرفی تولیدات و کسب کار خود پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 11 =