شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران؛

مسابقه کتابخوانی «نقش من در جوانی ایران» برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی «نقش من در جوانی ایران»

در راستای دومین رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت، مسابقه کتابخوانی «نقش من در جوانی ایران» با محوریت کتاب «مامان! بابا! من غول نیستم!» ویژه جوانان و بزرگسالان، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران با همکاری استانداری مازندران به صورت ملی برگزار می شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، در راستای دومین رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت و ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، مسابقه کتابخوانی «نقش من در جوانی ایران» با محوریت کتاب «مامان! بابا! من غول نیستم!» ویژه جوانان و بزرگسالان، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران با همکاری استانداری مازندران به صورت ملی برگزار می شود.

علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه می توانند از ۳۰ اردیبهشت لغایت ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ به سامانه مسابقات کتابخوانی نهاد به نشانی www.ketabkhooon.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، کتاب «مامان! بابا! من غول نیستم!» نوشتهٔ مسلم وافی و سعید شریف یزدی، ترجمهٔ خدیجه آسیمه، توسط نشر معارف منتشر شده است. موضوع این کتاب آسیب‌های کاهش جمعیت و فرزندآوری و راه‌های مقابله با آن است.

در بخشی از کتاب آمده است: واژهٔ غول را از کودکی وقتی می‌شنیدیم به یاد داستان‌های ترسناک می‌افتادیم؛ موجودی با شاخ‌های بلند و صورتی بدترکیب و صدای هولناک؛ وقتی بزرگ‌تر شدیم برای ترساندن دیگران و منصرف‌کردنشان از موضوعی یا فردی از کلمه مثل غوله یا از غول بدتره استفاده می‌کردیم. اما امروزه می‌بینیم که حتی بدون ذکر نام غول بعضی موضوعات چنان ترسناک و سخت جلوه داده شده‌اند که حتی فکرش را هم نمی‌کنیم. در کتاب «مامان! بابا! من غول نیستم!» سعی شده ضمن تبیین شرایط موجود در حوزه جمعیت و آسیب‌های آن و ارائه راهکارهای مرتبط در جهت کاهش آسیب‌ها و ترویج فرزندآوری به بررسی برخی از انواع ترس‌ها در مورد فرزندآوری و علل آن پرداخته و در نهایت راهکارهای مقابله با آن ترس‌ها بیان شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =