پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

در سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در هرمزگان مطرح شد؛

توسعه کتابخانه‌های عمومی از جلوه‌های تحقق عدالت فرهنگی با نگاه رئیس جمهور بود

سوگواره ادبی روز وداع یاران
سوگواره ادبی روز وداع یاران

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان و با همراهی حوزه هنری، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با حضور شاعران محافل ادبی کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با حضور احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی استانداری، محمدجواد خجسته، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری؛ محدثه درویشی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری؛ فرشاد محمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ پروین پشتکوهی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ راضیه عباسی، مدیر حوزه علمیه خواهران بندرعباس و سعید عبدلی زاده، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از اهالی شعر و ادب در سالن کنفرانس کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای برنامه، معاون امنیتی، سیاسی استانداری ضمن تشکر از حضور هنرمندان و شاعران و عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراهشان بیان کرد: جسم و جان انسان بالاترین دارایی او است و زمانی که انسان آن را فدا می کند، نشان می دهد خدا او را انتخاب کرده است.

احسان کامرانی اذعان کرد: رئیس جمهور فقید از زمانی که انتخاب شد، تمام دغدغه اش این بود که گره ای از مشکلات مردم باز کند و تمام زندگی اش خدایی بود و چه افتخاری بالاتر از اینکه به این درجه و مقام رسید.

 وی از حضور اهالی ادب و فرهنگ در این محفل ادبی قدردانی کرد و گفت: کسی که کار علمی و ادبی انجام می دهد، جایگاه خاصی دارد و باید ارج نهاده و منزلتش حفظ شود.

توسعه کتابخانه‌های عمومی از جلوه‌های تحقق عدالت فرهنگی با نگاه رئیس جمهور بود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور مسئولین و اهالی شعر و ادب در برنامه سوگواره ادبی «روز وداع یاران» عنوان کرد: رئیس جمهور شهید در کنار انسانیت والایشان، مدیر پرتوانی هم بودند و قول و عملشان یکی بود و قدرت ایران را در تمامی مجامع جهانی به منصه ظهور گذاشت.

فرشاد محمدی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید، به توسعه کتابخانه‌ها به ‌خصوص در مناطق محروم در راستای برقراری عدالت فرهنگی تأکید داشتند. چنانچه میزان کتابخانه‌ها در مناطق غیربرخوردار بیشتر شده است. نمونه‌ای از عدالت فرهنگی در این دولت را می‌توان در بخش افتتاح و ایجاد کتابخانه‌ها، کارهای فرهنگی، ایجاد سالن‌ها در سراسر کشور، مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی از جمله افراد دغدغه مند در حوزه فرهنگ و کتابخانه های عمومی و همواره برای بهبود وضعیت پیگیر بودند. بر خود واجب می دانیم تا به زبان هنر و با اجرای برنامه های ترویجی، شخصیت این شهید بزرگوار را به همگان به خصوص جوانان نشان دهیم.

در ادامه این مراسم، سعید عبدلی زاده، رئیس حوزه هنری هرمزگان اظهار داشت: ما رئیس جمهوری را از دست دادیم که شهادت ایشان، درس های بزرگی را در فضای سیاسی و اجتماعی ما یادآور شد. اهالی شعر و ادب، خصوصا شعرا، تا به مضامین عالی نرسند، اهل خرج کردن هنرشان نیستند، اما آثار فاخر تولید شده از این اتفاق اندوهناک، نشان از این است که هنرمند مضمون داشته و این مضامین حتماً مضامینی برخاسته از روح هنرمندان و احساساتشان است.

گفتنی است، در ادامه برنامه جمعی از شاعران به خوانش اشعارشان در سوگ رئیس جمهور شهید و هیئت همراهشان پرداختند و در پایان از تمامی شاعران با اهدای لوح یادبود و هدیه، تقدیر شد.

توسعه کتابخانه‌های عمومی از جلوه‌های تحقق عدالت فرهنگی با نگاه رئیس جمهور بود

توسعه کتابخانه‌های عمومی از جلوه‌های تحقق عدالت فرهنگی با نگاه رئیس جمهور بود

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =