چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶

با صدور حکمی از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

نغمه مستشار نظامی به عنوان «مشاور دبیرکل در حوزه شعر، ادب و محافل ادبی» منصوب شد

نغمه مستشار نظامی

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور حکمی نغمه مستشار نظامی را به عنوان «مشاور دبیرکل در حوزه شعر، ادب و محافل ادبی» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور حکمی نغمه مستشار نظامی را عنوان «مشاور دبیرکل در حوزه شعر، ادب و محافل ادبی» منصوب کرد. متن حکم دبیرکل نهاد به این شرح است:

سرکار خانم نغمه مستشار نظامی

سلام علیکم
با استعانت از یاری الهی و به مدد عنایت حضرات معصومان (علیهم السلام) و بر اساس شایستگی‌های فرهنگی و آراستگی‌تان به زیور شعر و ادب، شما را به مدت دو سال، به سمت «مشاور دبیرکل در حوزه شعر، ادب و محافل ادبی» منصوب می‌کنم.

ایده پیشرو و نوین «کتابخانه عمومی در مقام مرکز فرهنگی اجتماعی» همه مردم را -به عنوان کانون توجه خدمات‌محور- بنیاد و اصل و اساس گفتمان خود قرار می‌دهد. بر این مبنا توجه دقیق، عمیق و برنامه‌ریزانه به شعر و ادبیات می‌تواند -و باید- تمام اعضا و مراجعان به کتابخانه عمومی را با حقایق هستی و واقعیت زندگی آشنا کند و آشتی دهد؛ چراکه شعر و ادب نه عامل تفنن و سرگرمی، بلکه آیینه زندگی است و وجه غالب حکمت و اندیشه در سنت گرانبار ایرانی و اسلامی به زبان شعر و ادب تولید شده و بر صحیفه جان‌های مشتاق نشسته است.

به پیروی از این فکر و فرهنگ، انتظار و امید دارم: با برپایی مدبرانه جلسات شعر و ادب (مناسبتی و غیرمناسبتی) برای همه سلایق و گروه‌های سنی، تمهید برای حضور گروه‌های جدیدی از علاقه‌مندان، بویژه نوجوانان و جوانان در محافل ادبی، زمینه‌سازی برای اجرای مستمر و باکیفیت محافل ادبی در استان‌ها، شناسایی و احیای مجالس ادبی و شعری محلی به منظور استفاده آنان از فضا و جایگاه کتابخانه و... جلوه دیگری از تفکر «اجتماع‌سازی کتابخانه عمومی» بیش از پیش به ظهور برسد. ارتباط پایدار و منظم با اهالی شعر و ادب و استفاده از ظرفیت‌های این سرمایه‌های ارزشمند و مفاخر کشور در کتابخانه‌های عمومی مورد انتظار و تأکید است.

امیدوارم با نیروی حسن تدبیر و خستگی‌ناپذیری و تجمیع امکانات نهادی و برون‌نهادی در به انجام رساندن بسامان این وظیفه دلپذیر کامیاب و دلخوش باشید. انه ولی التوفیق.

مهدی رمضانی
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور


گفتنی است، نغمه مستشار نظامی، شاعر و پژوهشگر ادبی متولد ۱۳۵۹، دارای گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر است. دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب در بخش شعر و عضو هیئت علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از جمله سوابق او است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 4 =