شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲

در دیدار سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و مدیرکل امور عشایری مطرح شد؛

میزبانی ۱۴ هزار خانوار عشایری لرستان در جشنواره طعم کتاب با عشایر

دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با مدیرکل امور عشایری لرستان

سرپرست اداره کل کتابخانه عمومی لرستان با هدف برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» با مدیرکل امور عشایری استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان به منظور برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» ویژه عشایر کوچرو لرستان با هوشنگ نورمحمدی، مدیرکل امور عشایری دیدار و گفتگو کرد.

 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره)، بیان داشت: کتابخانه های عمومی همانطور که از عنوان آن مشخص است متعلق به عموم مردم بوده و خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه همواره از اولویت های کاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: عشایر بخشی قابل توجهی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و خدمت رسانی در موارد مختلف وظیفه همه مسئولین و دستگاه ها است. از این رو نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای برقراری عدالت اجتماعی، به برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» اقدام کرده و این جشنواره در چند استان کشور با موفقیت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره در استان لرستان نیر فراهم شده و در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، افزود: در جشنواره «طعم کتاب با عشایر»، کتابخانه با همه امکانات به میان عشایر استان رفته و به این عزیزان به ویژه کودکان و نوجوانان خدمت رسانی خواهد کرد. در این جشنواره با برپایی کتابخانه عمومی در مناطق عشایری، برنامه های فرهنگی کتاب محور متعددی نیز ویژه همه گروه های سنی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: علاوه بر مجموعه کتابخانه های عمومی که برگزار کننده اصلی این جشنواره بوده، نیازمند مساعدت سایر دستگاه های مرتبط از جمله امور عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان، دامپزشکی و بسیج عشایری هستیم. امید است این دستگاه ها در این خصوص یاری گر کتابخانه های عمومی باشند.

مدیرکل امور عشایری استان نیز در این دیدار ضمن استقبال از برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در استان، گفت: جامعه عشایری لرستان پنج درصد جمعیت استان را تشکیل داده و حدود ۱۴ هزار خانوار عشایر لرستان کوچرو هستند و ۶ ماه از سال را در مناطق قشلاقی شمال ایلام، خوزستان و جنوب استان مستقر می شوند.

هوشنگ نورمحمدی ادامه داد: جامعه عشایری لرستان در قالب ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه در استان به زندگی عشایری ادامه می دهند.

وی اظهار داشت: احداث راه، تأمین آب آشامیدنی، احداث جایگاه‌های نفت و گاز، تبدیل اراضی دیم به آبی، طراحی سایت اسکان عشایر، طرح‌های مطالعاتی و آموزش فنی و حرفه ای در قالب ۱۰۳ پروژه در سال جاری از جمله فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این اداره است.

نورمحمدی با اشاره به وظیفه اداره کل امور عشایری در راستای ارائه خدمت رسانی فرهنگی به جامعه مخاطب خود، گفت: آماده همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان به منظور برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» هستیم و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

گفتنی است، به منظور مشارکت سایر دستگاه های اجرایی استان در برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر»، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با محمد قدمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز دیدار داشت و در این خصوص هماهنگی های لازم انجام شد.

میزبانی ۱۴ هزار خانوار عشایری لرستان در جشنواره طعم کتاب با عشایر

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 4 =