شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با امام‌جمعه دامغان مطرح شد؛

اعلام آمادگی آموزش‌ و پرورش شهرستان دامغان به منظور واگذاری زمین برای احداث کتابخانه

دیدار

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان امام‌جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه آزاده امینیان؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، امام‌جمعه دامغان دیدار و گفتگو کرد.

اعلام آمادگی آموزش‌ و پرورش شهرستان دامغان به منظور واگذاری زمین برای احداث کتابخانه

محمد طاهریان در این دیدار ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی با استفاده از مشارکت مردم تأکید کرد و اظهار داشت: در عرصه فرهنگ و هنر باید از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده شود و این امر می‌تواند تحت عنوان خیرین فرهنگی پیگیری شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش دامغان زمین مورد نظر در خیابان جمهوری را نیاز نداشته و آمادگی واگذاری آن برای احداث کتابخانه را دارد، گفت: زمین پیشنهادشده برای ساخت کتابخانه بسیار مناسب است، بنابراین می‌توان تغییر کاربری آن را در دستور کار قرار داد.

طاهریان با بیان اینکه جذب اعتبارات لازم و همچنین کمک خیران نیک‌اندیش دامغانی دو موضوعی است که باید به‌صورت جدی پیگیری شود تا بتوانیم بهترین زیرساخت‌ها را برای علاقه‌مندان به مطالعه در شهرستان دامغان ایجاد کنیم، گفت: در صورتی‌که بتوانیم برای ساخت کتابخانه از ظرفیت خیران و مردم استفاده کنیم، می‌توانیم اتفاقات خوبی را در شهرستان دامغان رقم بزنیم.

وی با اشاره به تراکم جمعیت در شهرستان دامغان، ایجاد کتابخانه استاندارد برای شهرستان را ضروری دانست و بیان کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در جذب کتاب‌خوانان به کتابخانه‌های عمومی، زیبایی فضای آن و همچنین استاندارد بودن کتابخانه عمومی است؛ بنابراین باید پیگیری‌های لازم برای تسریع در عملیات ساخت این کتابخانه صورت گیرد.

اعلام آمادگی آموزش‌ و پرورش شهرستان دامغان به منظور واگذاری زمین برای احداث کتابخانه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت جان‌سوز شهید جمهور و همراهان بابیان اینکه باید از ظرفیت اعتبارات دولتی در کنار خیران بهره‌گیری کرد، گفت: ایجاد کتابخانه جدید و تجهیز کتابخانه‌های موجود دغدغه فعالان فرهنگی شهرستان است.

امام‌جمعه دامغان به اهمیت و جایگاه فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: امروزه باید اجرای برنامه‌های فرهنگی را گسترش دهیم تا شاهد نتایج بسیار خوب و مطلوبی در سطح شهرستان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان مردم دامغان را مردمی دیندار، شریف و ولایت مدار با پیشینه طولانی در حوزه مباحث دینی خواند و اظهار داشت: با یاری خداوند و پیگیری‌های لازم، ساخت کتابخانه استاندارد در این شهر شروع خواهد شد؛ چراکه مردم دامغان شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

اعلام آمادگی آموزش‌ و پرورش شهرستان دامغان به منظور واگذاری زمین برای احداث کتابخانه

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 0 =