سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

همزمان با روز جهانی محیط زیست؛

کارگاه آموزشی حفظ محیط‌زیست و پسماند صفر در مسجدسلیمان برگزار شد

کارگاه محیط زیست

همزمان با روز جهانی محیط زیست، کارگاه آموزشی حفظ محیط زیست و پسماند صفر در کتابخانه عمومی میرزای بختیاری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، همزمان با روز جهانی محیط زیست، کارگاه آموزشی حفظ محیط زیست و پسماند صفر با حضور هوشنگ عالی نسب، مدیر انجمن همیاران محیط زیست در کتابخانه عمومی میرزای بختیاری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

عالی نسب ضمن ارائه تعریف جامعی از محیط زیست و اهمیت حفاظت از آن، موضوع پسماند را تحلیل کرد و در این زمینه آموزش های لازم را برای کودکان شرح داد.

وی افزود: این کارگاه با آموزش رفتارهای درست زیست محیطی به کودکان، آنان را موظف می کند تا از زیستگاه خود محافظت کنند.

عالی نسب با تأکید بر اینکه حق ما و نسل های بعد از ما زندگی در محیطی سالم است، گفت: این موضوع باعث می‌شود ما انسان‌ها به طبیعت و محیط زیست اطراف خود که در آن متولد شده، رشد کرده‌ایم و در حال زندگی کردن هستیم، بیشتر توجه کنیم. پس باید به اهمیت این موضوع پی برده و تلاش خود را هر جایی‌که هستیم به کار ببندیم و برای حفظ آن بکوشیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که آموزه ‌های زیست ‌محیطی از سنین پایه نقشی اساسی در شکل‌گیری فرهنگ محیط زیست در بین بزرگسالان و نسل آینده دارد، آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم حفاظت از محیط‌ زیست، موضوع با اهمیتی در مباحث آموزش، جامعه‌پذیری و تربیت کودکان و نوجوانان است.

در پایان عالی نسب، ضمن تشریح موضوع عدم استفاده از ظروف و اقلام یکبار مصرف و مضرات آن، به پرسش های اعضا پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 1 =