پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خبر داد؛

ارائه بیش از ۶۰ نوع خدمت فرهنگی، هنری و اجتماعی در کتابخانه مرکزی اراک

کتابخانه مرکزی اراک

گودرزی زاده از ارائه بیش از ۶۰ نوع خدمت فرهنگی، هنری و اجتماعی در کتابخانه مرکزی اراک، بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در جامعه گفت: ترویج این فرهنگ امری ضروری است و همگان باید در این راستا تلاش کنند تا دوستی دوباره و بیش از پیش با این یار مهربان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه کتابخانه ای کشور ان‌شاءالله در آینده نزدیک در شهر اراک افتتاح خواهد شد، گفت: کتابخانه مرکزی اراک با بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا یکی از بزرگترین فضاهای فرهنگی در سطح کشور است که درب آن به زودی به روی علاقه مندان و اصحاب فرهنگ و هنر باز خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی افزود: با بازتعریف جدید از فضای کتابخانه ها و خدمات کتابخانه ای، ان‌شاءالله این فضای فرهنگی بیش از ۶۰ نوع خدمت فرهنگی، هنری و اجتماعی به علاقه مندان در سطح شهر و استان مرکزی ارائه خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه بزرگترین پروژه کتابخانه ای کشور است که امیدواریم با افتتاح آن سرانه مطالعه به حد مطلوب خود در دیار آفتاب، خطه مشاهیر و فرهنگ و مفاخر برسد.

گودرزی زاده خاطرنشان کرد: با عزمی که مسئولین فرهنگ دوست استان و حمیتی که در نهاد کتابخانه های عمومی کشور دارد، به زودی شاهد افتتاح بزرگ ترین پروژه کتابخانه ای کشور خواهیم بود.

وی افزود: در تعریف جدید کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه ها مراکز فرهنگی، هنری، دانشگاه ها و فرهنگسراهای اجتماعی محسوب می شوند و به دنبال ارائه خدمات مطلوب به جویندگان آگاهی و دانایی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی شهر اراک در راستای ارائه خدمات کتاب و کتابخانه ای بنا است خدمات بسیار متنوعی را به همه سطوح، اقشار و گروه های سنی از کودک و نوجوانان تا سالمندان ارائه دهد.

گودرزی گفت: بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در شهر اراک در فضای ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و در هفت طبقه (۵ طبقه فرهنگی و دو طبقه پارکینگ) در حال ساخت است، که این مرکز فرهنگی شامل سالن مطالعه آقایان و بانوان، سالن اجتماعات چندمنظوره، نمایشگاه های فرهنگی، بخش نسخ خطی و اسناد دولتی و... است.

وی تکمیل پروژه های کتابخانه ای در سطح کشور را از دستورات و تأکیدات شهید جمهور دانست و عنوان کرد: کتابخانه مرکزی اراک، به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی غرب آسیا تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گودرزی زاده افزود: کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم با حمایت‌های مستمر شخص رئیس جمهور شهید، گام‌های مهمی در جهت توسعه عدالت فرهنگی برداشته اند و تکمیل این پروژه عظیم فرهنگی نیز در همین راستا خواهد بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 9 =