شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی انجام شد؛

کلنگ کتابخانه «گزیک» شهرستان درمیان به زمین زده شد

گزیک

کلنگ کتابخانه عمومی گزیک از توابع شهرستان درمیان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان با اعتبار اولیه ۱۸۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه عمومی استان خراسان جنوبی، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی ضمن حضور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان، کلنگ ساختمان جدید کتابخانه شهر گزیک را به زمین زد.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان در این مراسم گفت: ما باید قدردان اقدامات انجام شده در سه سال دولت شهید آیت الله رئیسی باشیم و این خدمات را برای عموم مردم تبیین کنیم. در همین شهرستان در سه سال گذشته دو کتابخانه دارای ساختمان جدید شدند و عملیات احداث یک کتابخانه هم امروز آغاز می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: مهمترین دغدغه رهبر انقلاب مربوط به حوزه فرهنگ و مخصوصاً کتاب و کتابخوانی است و ما باید رفع دغدغه ایشان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی افزود: با تلاش ها و همکاری همه مدیران شهرستانی سال گذشته انجمن شهرستان درمیان به عنوان انجمن برتر انتخاب شد و انتظار است که در سال جاری نیز با حضور مدیران و برگزاری به موقع جلسات، انجمن به عنوان انجمن برتر انتخاب شود.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه روستای درمیان به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده، گفت: در سال جدید با برنامه ریزی به موقع و همکارای همه دستگاه می توانیم تعداد روستاهای برگزیده بیشتری داشته باشیم.

حاجی گفت: پروژه کتابخانه «گزیک» در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار  اولیه ۱۸۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد. اعتبار مورد نیاز این کتابخانه بیش از ۳ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود در طول سه سال به بهره‌برداری برسد.

حاجی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این کتابخانه بهره‌مند خواهند شد، گفت: این کتابخانه مجهز به بخش‌های کودک، کمک درسی، سالن مطالعه خواهران و برادران، ساختکده، بخش مرجع، اتاق گروهی، اتاق نوسوادان و نوجوانان، نشریات و نمازخانه خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: کتابخانه گزیک در سال ۱۳۹۰ در ساختمان استیجاری راه‌اندازی شد که اکنون ۲۷۰ عضو فعال دارد و ۶۰ درصد اعضای آن کودک و نوجوان هستند. هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در این مجموعه موجود است که با بهره‌برداری از ساختمان جدید، کتب آن نیز افزایش خواهد یافت.

کلنگ کتابخانه «گزیک» شهرستان درمیان به زمین زده شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 9 =