سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

با حضور استاندار زنجان و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت گرفت؛

با بازگشایی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان، اولین کلینیک تخصصی خواندن افتتاح شد

بازگشایی کتابخانه عمومی سهروردی پس از بازسازی و بازطراحی و افتتاح اولین کلینیک تخصصی خواندن

کتابخانه عمومی سهروردی (قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی زنجان) پس از بازطراحی و بازسازی و بازطراحی ظهر سه‌شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بازگشایی شد. همچنین در این کتابخانه، اولین کلینیک تخصصی خواندن نیز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، کتابخانه عمومی سهروردی (قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی زنجان) پس از بازطراحی و بازسازی و بازطراحی ظهر سه‌شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بازگشایی شد. همچنین در این کتابخانه، اولین کلینیک تخصصی خواندن نیز به بهره‌برداری رسید.

با بازگشایی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان، اولین کلینیک تخصصی خواندن افتتاح شد

کتابخانه عمومی سهروردی، سابقه کتابخوانی و کتابداری زنجان است

محسن افشارچی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو سال گذشته چهار کتابخانه در استان زنجان به سرانجام رسیده و سه کتابخانه سیار نیز افتتاح شده است.

وی با اشاره به عملیات بازسازی و تعمیر کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان، افزود: کتابخانه سهروردی جایگاه ویژه ای برای مردم زنجان دارد و اتفاقات فرهنگی مختلفی در این کتابخانه رخ داده است. کتابخانه عمومی سهروردی، سابقه کتابخوانی و کتابداری زنجان است.

استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی زنجان خاطرنشان کرد: کتابخانه سهروردی، جایگاه ویژه ای برای زنجان دارد. برای کتابخانه و کتابخوانی ارزش زیادی قائل هستیم و کتابخانه را یک مرکز فرهنگی ویژه در نظر می‌گیریم.

با بازگشایی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان، اولین کلینیک تخصصی خواندن افتتاح شد

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در روز عید غدیر در استمرار خدمات دولت مردمی شاهد افتتاح کتابخانه در زنجان هستیم.

وی افزود: نشان دادیم که با هم افزایی و کنار هم بودن می‌توانیم مسائل را در حوزه اجرا پیش ببریم، آنچه که در کتابخانه ها روی داده است و رویکرد جدید کتابخانه‌ها در کل کشور در خدمت مردم است.

رمضانی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها در خدمت مردم هستند، برای توسعه فضای فرهنگی و اجتماعی کتابخانه فرصت خوبی برای توسعه و هویت بخشی و اثرگذاری است و خاطرات قدیمی را برای آدم‌ها تداعی کرده و موجب شکل گیری پیوند عاطفی و انتقال فرهنگ ها می‌شود.

گفتنی است، کتابخانه سهروردی، قدیمی ترین کتابخانه استان زنجان است که پروژه بازسازی اساسی آن از سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و در یک شکل مدرن و زیباتر طراحی و تجهیز گردید. اولین کلینیک تخصصی خواندن در کشور نیز با اهدافی همچون ایجاد و افزایش توانایی مطلوب خواندن در کودکان و نوجوانان، افزایش قدرت فهم، تفکر و تحلیل در کودکان و نوجوانان، ارائه سیرهای مطالعاتی، شناسایی اختلالات خواندن در بین کودکان و نوجوانان و ارائه راهکار و درمان برای اختلالات خواندن در طبقه همکف این کتابخانه دایر گردیده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 11 =