سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

با حضور استاندار زنجان و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

کتابخانه عمومی خادم الرضا(ع) شهید آیت الله رئیسی شهر آببر افتتاح شد

افتتاح کتابخانه عمومی خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی با حضور استاندار زنجان و دبیرکل نهاد

همزمان با عید سعید غدیر، کتابخانه عمومی خادم‌الرضا(ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهر آب‌بر شهرستان طارم با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، کتابخانه عمومی خادم‌الرضا(ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهر آب‌بر، به عنوان مجهزترین و به‌روزترین کتابخانه شهرستان طارم، صبح سه‌شنبه ۵ تیرماه همزمان با عید غدیر خم، با حضور محسن افشارچی استاندار و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح شد.

کتابخانه عمومی خادم الرضا(ع) شهید آیت الله رئیسی شهر آببر افتتاح شد

استان زنجان از حیث تلاش و توسعه و به‌روزرسانی، عملکرد متفاوتی دارد

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: دولت آیت‌الله رئیسی از جنس عمل بود و این دولت تلاش می‌کرد تا اعمال‌شان قبل از حرف‌شان مشاهده شود.

وی افزود: برای تکمیل کتابخانه‌ها خود را در کنار استان می‌بینیم و تلاش کرده‌ایم این اتفاق در عمل مشاهده شود. استان زنجان از حیث تلاش و توسعه، تکمیل شبکه و به‌روزرسانی در عملکرد متفاوت محسوب می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی با اختلاف جلوتر از دولت‌های دیگر بود، گفت: منتی نیست که کار خاصی انجام شده و در واقع حق مردم ادا شده است. داغدار از دست دادن جناب آقای رئیسی و همراهانشان هستیم و از باب به سرانجام نرسیده بعضی پروژه‌ها در این دولت که پیشرفت خوبی داشت افسوس می‌خوریم.

رمضانی ادامه داد: در هیچ دولتی این حجم از اهتمام به فرهنگ توسط دولت وجود نداشت و هیچ دولت و رئیس جمهوری این حجم از توجه به شبکه کتابخانه‌ای نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه هایی که افتتاح کردیم با چند دهه قدمت، نماد ناکارآمدی بود که با تکمیل و افتتاح در این دولت تبدیل به نماد کارآمدی شد.

کتابخانه عمومی خادم الرضا(ع) شهید آیت الله رئیسی شهر آببر افتتاح شد

کتابخانه به مکانی فعال و کارآمد تبدیل شده است   

محسن افشارچی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی زنجان در آیین افتتاح کتابخانه عمومی خادم‌الرضا(ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهرستان طارم، ضمن تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا(ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهرستان طارم چهارمین کتابخانه‌ای است که در دو سال گذشته در استان افتتاح شده است. در کنار افتتاح کتابخانه‌های جدید، چندین کتابخانه نیز به روز شده و تغییراتی در کارکرد کتابخانه‌ها ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کتابخانه به یک مجموعه فعال و کارآمد تبدیل شده و استقبال خوبی از برنامه‌ها می‌شود، افزود: نسل ما به سمت یک نسل کم‌عمق و غیرمتمرکز حرکت می‌کند و شاهد عدم تمرکز هستیم. انسان در فضای مجازی از یک پست به پستی دیگر می‌رود و در چند سال آینده مشکلاتی خواهیم داشت.

استاندار زنجان تصریح کرد: تمرکز امر بسیار مهمی است و انسان در حال حاضر از حالت تمرکز خود خارج می‌شود. آن چیزی که می‌تواند با عدم تمرکز مقابله کند، کتاب است. با ترویج کتاب و کتابخوانی می‌توانیم با سطحی بودن و عدم تمرکز مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه هدف کتابخانه به گونه ای است که هر کسی در این جامعه هدف می‌گنجد و هر کسی می‌تواند از برنامه‌های آن استفاده کند، ادامه داد: در برنامه‌های فرهنگی، کتابخانه نقطه ویژه‌ای دارد.

افشارچی با اشاره به افتتاح چهار کتابخانه در دو سال اخیر در استان زنجان، عنوان کرد: کتابخانه هلال احمر که به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان واگذار شده به مکانی مجهز و مدرن تبدیل خواهد شد. در روستاها نیز از مکان های بلااستفاده برای تبدیل به کتابخانه استفاده می‌کنیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی زنجان خاطرنشان کرد: کتابخانه یک محل فرهنگی أاثیرگذار است. حضور کودکان و نوجوانان در این مکان کمک به جامعه خود و بشریت است.

کتابخانه عمومی خادم الرضا(ع) شهید آیت الله رئیسی شهر آببر افتتاح شد

همزمان با عید غدیر سه پروژه مهم کتابخانه‌ای در استان افتتاح می‌شود

محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز در این آیین ضمن تشکر از همکاری مسئولین در افتتاح کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: در تلاش بودیم کتابخانه‌های عمومی آماده افتتاح را هرچه زودتر به بهره برداری برسانیم تا مردم در تابستان و فصل اوقات فراغت بتوانند از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کنند.

وی افزود: در شهرستان طارم پنج کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار وجود دارد. کتابخانه عمومی خادم‌الرضا(ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهر آب‌بر به عنوان مجهزترین و به روزترین کتابخانه شهرستان طارم، دومین کتابخانه شهر آب‌بر است که به نام شهید جمهور نام گذاری شده است. سه پروژه کتابخانه‌ای مهم امروز افتتاح شد.

رضاخانی خاطرنشان کرد: امروزه کتابخانه به عنوان یک باشگاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه فعالیت می‌کند.

گفتنی است، ساخت این کتابخانه سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۱۳۲۴ مترمربع آغاز شد و با زیربنای ۹۱۵ مترمربع در دو طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های مختلفی چون مخزن، سالن مطالعه آقایان و بانوان، بخش کودک، اتاق مطالعه گروهی، نشریات و... می‌باشد. بخشی از تجهیزات این کتابخانه به ارزش ۱۲ میلیارد توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی تأمین شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 5 =