سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰

با حضور استاندار کردستان و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

کتابخانه شهید آیت‌الله رئیسی قروه افتتاح شد

افتتاح کتابخانه عمومی شهید آیت الله دکتر رئیسی قروه با حضور استاندار کردستان و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

، کتابخانه شهید آیت الله رئیسی شهر قروه سه شنبه ۵ تیرماه، همزمان با عید غدیر خم، با حضور اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، در ادامه تکمیل پروژه های نیمه تمام توسط دولت سیزدهم، کتابخانه شهید آیت الله رئیسی شهر قروه سه شنبه ۵ تیرماه، همزمان با عید غدیر خم، با حضور اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، از اعیاد سعید قربان و غدیر خم به عنوان عید مودت، همدلی و برادری و عید مسلمانان نام برد و اظهار داشت: امید که برکات این ماه شامل حال همه ما شود.

وی با بیان اینکه روند خدمت‌رسانی در کشور متوقف نشده است، گفت: فضای کتابخانه عمومی برای مطالعه بسیار مناسب است و افراد می‌توانند برای تمرکز بیشتر از این فضا برای مطالعه استفاده کنند. این کتابخانه زمانی فضای شیرین خواهد داشت که بچه‌ها در آن حضور پیدا کنند.

کتابخانه شهید آیت‌الله رئیسی قروه افتتاح شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تصریح کرد: این کتابخانه با فضاهای متعدد و خدمات بسیار متنوع و گوناگونی که قرار است ارائه دهد، می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی خطه مفاخر و مشاهیر استان و شهرستان نقش مهمی ایفا کند و تأثیرگذار باشد، امیدواریم با افتتاح این کتابخانه اتفاق نو و فصل جدیدی از فعالیت‌ها در کردستان و شهر قروه آغاز شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد و دغدغه اصلی ما در نهاد کتابخانه‌ها ایجاد و ماندگاری تعلقات عاطفی مبتنی بر خدمت است، افزود: همه این روزها زودگذر است، آنچه به یادگار خواهد ماند کار عملی نیک و مثبت اثرگذار است.

رمضانی توسعه فضاهای کتابخانه و رفع مشکلات معیشتی همکاران را از برنامه‌های اولویت‌دار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی از ارزشمندترین سرمایه‌های‌مان است که همواره آنان را حفظ خواهیم کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و قدرشناسی از خدمات و نگاه مثبت ایشان به حوزه کتابخانه‌ها اظهار کرد: این کتابخانه با همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران بعد از سال‌ها به اتمام رسید؛ کما اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام مشابه زیادی در دولت سیزدهم در کشور به اتمام رسید. ۱۳۰ پروژه نیمه تمام در حوزه کتابخانه‌های کشور داشتیم که برنامه ریزی شده بود تا قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خاطرنشان کرد: امید که نحوه ارائه خدمات این کتابخانه در شأن فضایی که به نام شهید رئیسی مزین شده است، باشد.

وی افزود: در سراسر کشور ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه وجود دارد که حدود یک هزار کتابخانه خصوصی و مشارکتی است و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کتابخانه نهادی است که مستقیماً زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شود. اعضای قطعی کتابخانه‌ها بیش از ۱۰ میلیون نفر است که بیش از ۲.۵ میلیون نفر از افراد فعالیت و تراکنش عضویت و امانت در یک سال گذشته داشته اند، این تعداد غیر از اعضایی است که خدمات دیگری از کتابخانه، مانند حضور در برنامه های فرهنگی و...، دریافت می‌کنند.

کتابخانه شهید آیت‌الله رئیسی قروه افتتاح شد

گفتنی است، کتابخانه شهید آیت‌الله رئیسی در زمینی به مساحت ۱۴۱۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع در ۳ طبقه احداث شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =