شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

با حضور نماینده مجلس و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان؛

مراسم چهلم شهید رئیسی و همراهانش در شهر شرافت شوشتر برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلیمن روز شهادت رییس جمهور

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید رئیسی و همراهانش، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در مسجد جامع شهر شرافت شوشتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید رئیسی و همراهانش به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با حضور سیدمحمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی مرعشی، امام جمعه شهر شرافت شوشتر؛ عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان و سایر مسئولان محلی و مردم در مسجد جامع شهر شرافت شوشتر برگزار شد.

مراسم چهلم شهید رئیسی و همراهانش در شهر شرافت شوشتر برگزار شد

اصل انتخابات ریاست جمهوری بر مشارکت با هر طیف و گرایش مورد تأکید رهبری است

حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی در این مراسم بیان کرد: شهادت شهید رئیسی یک ضایعه بزرگ برای کشور بود ولی همانطور که حیاتش خیر و برکت داشت، شهادتش نیز منشا خیر شد و مراسم بسیاری در سطح کشور برای این شهید بزرگوار برگزار شد.

وی افزود: شهید رئیسی خادم واقعی مردم بود و در مسیر اهل بیت علیهم السلام و راهی که امام(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کردند، قرار داشت و انشاالله الگویی برای ما و سایرین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سادات ابراهیمی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری که مقام معظم رهبری بر اصل مشارکت تأکید داشتند؛ اینکه هر کسی با هر گرایش و هر طیفی باید در انتخابات شرکت کند و این اصل شرکت در انتخابات مهم است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در این انتخابات نیز باید به کسی رای دهیم که با جریان کلی کشور همراهی کند و وجاهت انقلابی و دینی و سابقه اجرایی داشته باشد.

مکتب شهید رئیسی به ما آموخت که اگر بخواهیم می‌توانیم کار کنیم

عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این مراسم اظهار کرد: امروز افتخار این را داشتیم که کتابخانه ای را با دستان شریف مردم این شهر افتتاح کنیم؛ کتابخانه ای که سال ۱۳۹۳ توسط شورای شهر چهارم اهدا شد و بنا به دلایلی به تأخیر افتاد اما با پیگیری مردم و مسئولین و با اهتمام دولت سیزدهم این پروژه در تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی با بیان اینکه سریع ترین پروژه ها در دولت سیزدهم به بهرده برداری رسیدند که پروژه کتابخانه عمومی شهر حر نیز به همین منوال بود، افزود: پس اگر بخواهند کار کنند می توانند و این مکتبی است که شهید جمهور به ما آموخت. در صحبت های رئیس جمهور شهید بر این تأکید می شد که مشکلات مردم را حل کنید و این نوع نگاه و مردمی بودنش را در هشت سفر به خوزستان مشاهده کردیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به صرف اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای ساخت و خرید تجهیزات کتابخانه عمومی شهید شیرعلیمردان خان بختیاری در شهر شرافت شوشتر، گفت: کتابخانه عمومی فقط محل تردد برای گرفتن کتاب نیست، بلکه باید مرکز آموزشی و فرهنگی و پایگاهی برای مردم باشد.

وی ادامه داد: گفتمانی که شهید رئیسی برای خود تعریف کرد، توزیع عادلانه خدمات بود؛ حضور رئیس جمهور شهید در بین کتابداران و در نمایشگاه کتاب مبین این مساله است و این امر حجت را برای مدیران کل در استان ها و مسئولان شهرستانی تمام می‌کند که باید در میدان باشیم.

حسین زاده ابراز امیدواری کرد دولت بعدی با رای مردم به خوبی انتخاب شود و ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد.

مراسم چهلم شهید رئیسی و همراهانش در شهر شرافت شوشتر برگزار شد

هدیه شهید رئیسی در چهلم شهادتش به مردم شرافت شوشتر منشأ خیر و برکت خواهد شد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی مرعشی، امام جمعه شهر شرافت شوشتر در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهانش بیان کرد: در انتخابات دولت چهاردهم باید رئیس جمهوری انتخاب شود که بوی رئیسی را بدهد و ادامه دهنده راه وی باشد.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی شهید شیرعلیمردان خان بختیاری خاطرنشان کرد: این کتابخانه به نام شهیدی مزین است که با استکبار و انگلیس و رضاشاه مبارزه کرد؛ هم غیور بود و هم پرچم اسلام در دستش بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی افزود: شهید شیرعلیمردان خان مرد باغیرت و باشرافتی بود که برای مردم و اهالی این شهر بسیار قابل احترام است و این ارج و منزلت شهدا در بین مردم شهر آنها را به این مراسم آورد.

امام جمعه شهر شرافت شوشتر ضمن تقدیر از مسئولان کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: هدیه شهید رئیسی در چهلمین روز شهادتش به این مردم بسیار ارزنده است و این کتابخانه منشا خیر و برکت در این شهر خواهد شد. امیدواریم مردان و زنان غیور و باخدا در دل آن رشد و پرورش یابند.

در ادامه این مراسم شعرخوانی و مداحی توسط شاعران و مداحان اهل بیت در رثای شهید رئیسی و همراهانش صورت گرفت.

مراسم چهلم شهید رئیسی و همراهانش در شهر شرافت شوشتر برگزار شد

مراسم چهلم شهید رئیسی و همراهانش در شهر شرافت شوشتر برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 2 =