چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

به سرانجام رسیدن یک پروژه سیزده‌ساله همزمان با اربعین شهدای خدمت؛

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله‌چال شهرستان بابل افتتاح شد

کتابخانه اله چال بابل

همزمان با اربعین شهدای مظلوم پرواز اردیبهشت، آیین افتتاح و بهره برداری از کتابخانه طلوع اندیشه شهرستان بابل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) روستای اله چال برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، همزمان با اربعین شهدای مظلوم پرواز اردیبهشت، آیین افتتاح و بهره برداری از کتابخانه طلوع اندیشه شهرستان بابل با حضور سکینه خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حسن حسن نتاج، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی؛ حجت‌الاسلام روحانی، امام جمعه بابل؛ علی پیرفلک، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان بابل، مدیران کل استانی، رؤسای ادارات شهرستانی و حضور باشکوه عموم مردم روستا صبح سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در روستای اله چال برگزار گردید.

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

حسن نتاج نماینده مردم شریف شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی جزء شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ انقلاب اسلامی است اظهار کرد : گفتمان رییس جمهور شهید در جامعه ما ساعی و جاری است و خون این شهید قطعاً به هدر نمی‌رود و گفتمان این شهید عزیز در جامعه تبیین و ترویج خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه کتاب و کتابخوانی و همراهان در این مسیر گفت : مطالعه و کتاب خوانی زمینه ساز رشد و توسعه و پیشرفت کشور است.

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

سکینه خاتون مهدیان پور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسأله مهم کتاب و اینکه پدران و مادران فرزندان را با کتاب انس دهند گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده و ایشان در جریان بازدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: «نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل و مهمی است.

وی ضمن قدردانی از همه افرادی که در احداث، تکمیل و راه‌اندازی این کتابخانه زحمت کشیدند ادامه داد: پس از ۱۳ سال با تخصیص اعتبارات ویژه در دولت سیزدهم و با همراهی مردم این کتابخانه ساخته شد که میتوان گفت با همدلی و همکاری و مشارکت می توان اقدامات بزرگی را انجام داد.

وی با بیان اینکه امروز کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌روند گفت: در کتابخانه ها علاوه بر مطالعه، فعالیت‌های مختلفی برای همه سنین از جمله کسب و کارهای کوچک هم انجام می‌شود

این مسئول با اشاره به اینکه با الگوگیری از شهید رییسی مسیر خدمت باید تداوم داشته باشد، مطرح کرد: با همت اهالی، شورا و دهیاری و پایگاه بسیج ظرف مدت دو ماه این پروژه راه اندازی و در ایام اربعین شهدای خدمت تقدیم مردم خوب این روستا شد.

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

امام جمعه شهرستان بابل با اشاره به آیه «إقرأ باسم ربک الذی خلق» گفت: این آیه اولین آیه مبارکی است که بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نازل و دین اسلام با خواندن آن آغاز شد که این دستور صریح پروردگار بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی ساخت کتابخانه را اقدام ارزشمند و مبارکی برشمرد و تأکید کرد که در کنار ساخت مسجد و تکیه، ساخت کتابخانه ها هم بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز افتخار حضور و شاهد افتتاح و راه‌اندازی یک امر فرهنگی در یک روستا هستیم گفت: به برکت این کتابخانه و مطالعاتی که انتقال داده می شود بر فرهنگ و معارف ما اثرگذار خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان بابل بر ضرورت ساخت کتابخانه در روستاها تأکید کرد که این موضوع امری حیاتی است و باید فرزندان را به سمت حضور در کتابخانه ها و مطالعه هدایت کنیم.

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

علی پیرفلک فرماندار شهرستان بابل نیز بیان کرد: پس از مدت ها امروز شاهد افتتاح یک پروژه فرهنگی در روستای اله چال هستیم که از مطالبات مردم بوده است و باید در این جا قدردارن زحمات همکاران ما در کتابخانه های عمومی استان و شهرستان باشیم.

وی اظهار داشت: جای خرسندی است که این پروژه مهم یکی از ده ها پروژه هایی بوده که به برکت دولت خدمتگزار و مردمی رییس جمهور شهید و خستگی ناپذیر در شهرستان بابل به ثمر نشست.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل مطرح کرد: در روزی این پروژه افتتاح شده است که متأثر از فراق رییس جمهور شهید و شهدای خدمت هستیم اما دلداری و قوت قلب رهبر عزیزمان و تأکید ایشان مبنی بر استمرار راه شهید عزیز در مسیر خدمتگزاری بی منت، ما را بر این امیدوار و مصمم می کند که بتوانیم برای قدرشناسی از شهدای خدمت، راه تلاش و مجاهدت شبانه روزی را ادامه بدهیم و لحظه ای از مسیر خدمتگزاری و پاسخگویی به مطالبات و انتظارات مردم غافل نشویم.

پیرفلک با اشاره به نقش مهم کتاب در آیین و دین اسلام و مکان نگهداری کتاب گفت: این کتابخانه به عنوان پایگاه مهم و قابل احترام در این روستا است؛ چراکه کودکان و نوجوانان ساعات فراغت خود را به زیبایی در این محل فرهنگی پر می‌کنند و علاوه بر تقویت بار علمی خود، آینده ایران اسلامی را به دست خواهند گرفت که نهاد کتابخانه سهمی در این رشد بالندگی خواهند داشت.

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

گفتنی است، این پروژه که سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع کلنگ زنی شد، با ۳۷۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه ساخته شده و دارای بخش های مختلفی چون مخزن، ۲ سالن مطالعه مجزا، یک بخش کودک است که ۴ میلیارد تومان هم برای احداث و راه اندازی آن هزینه شده است.

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

کتابخانه «طلوع اندیشه» در روستای اله چال شهرستان بابل افتتاح شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =